مقالات, ورق کامپوزیت

ابعاد و قیمت ورق کامپوزیت

قیمت ورق کامپوزیت

ابعاد و قیمت ورق کامپوزیت

امروزه ورق کامپوزیت به عنوان یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود که محبوبیت زیادی در میان دست اندرکاران صنعت ساختمان سازی دارد. این محصول کاربردی در نمای ساختمان و طراحی داخلی ساختمان بکار می رود و انواع مختلفی دارد. ابعاد و قیمت ورق کامپوزیت که در سایت قابل دسترسی می باشد، با توجه به انواع آن متنوع است. قصد داریم در این مقاله به بررسی انواع مختلف ورق کامپوزیت، ابعاد و قیمت ورق های کامپوزیت بپردازیم. با ما همراه باشید.

ورق کامپوزیت چیست؟

ورق کامپوزیت (composite sheet) نخستین بار در سال 1969 در کشور آلمان ابداع شد و تا امروزه در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ورق کامپوزیت به متریال هایی گفته می شود که از لایه های نازک و ظریف آلومینیومی با ترکیب مواد پلی اتیلین ساخته شده باشند. این محصول از سه لایه اصلی تشکیل شده است که دو لایه آن از جنس آلومینیوم در ضخامت 0.5 تا 3 میلی متر می باشد. دیگری یک لایه پلی اتیلن با ضخامت بیشتر است که دارای پوشش PVDF بوده و شامل قطر 3 الی 5 میلی متر می باشد. توجه کنید که این لایه ها با روش های خاصی توسط چسب ویژه به یکدیگر چسبانده و سفت می شوند.

قیمت ورق کامپوزیت

قیمت ورق کامپوزیت

امروزه ورق های کامپوزیت از محبوبیت ویژه ای در میان فعالین صنعت ساختمان سازی برخوردار است که باعث تولید گسترده این محصول در کشور ایران شده است. بنابراین تولید داخلی ورق های کامپوزیت و عدم واردات آن، موجب مناسب شدن قیمت نهایی این محصول و همچنین دسترسی راحت و کیفیت بالا برای مشتریان شده است.

قیمت روز ورق کامپوزیت تحت تاثیر عوامل مختلفی متفاوت است. در واقع عوامل و فاکتورهای زیادی بر روی قیمت ورق های کامپوزیت تاثیرگذار هستند که این عوامل شامل ابعاد و سایز ورق، ضخامت آلومینیوم، قیمت مواد پلی اتیلن، نوع پوشش رنگ خارجی ورق ها، نوع مواد هسته و قیمت ارزهای دلار و یورو می باشد. همچنین مواد اولیه این ورق ها از کشورهای خارجی وارد می شود، بنابراین باید از ارزهای خارجی استفاده گردد. در واقع شرکت های تولیدی نیز برای خرید این مواد اولیه ناچارند از قیمت ارز استفاده کنند، در نتیجه به مراتب قیمت محصول دچار نوسانات قیمتی خواهد شد. بخاطر نوسانات ورق کامپوزیت، جهت استعلام قیمت انواع ورق ها لطفا با کارشناسان تماس بگیرید.

فروش ورق کامپوزیت در هزاره سوم با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت برای خریداران و فعالان صنعت ساختمان سازی عرضه می شود. این مجموعه ورق های کامپوزیت را با انواع رنگ ها و طرح های متنوع طبق سلیقه مشتری ها تولید می کند. شما خریداران گرامی می توانید جهت اطلاع از آخرین روز قیمت ورق های کامپوزیت با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان قبل از خرید و قیمت نهایی انواع این محصولات مطلع شوید. همچنین می توانید به صفحات مربوط به ورق کامپوزیت در این سایت مراجعه کرده و مشخصاتی از قبیل وزن، قیمت، فرایند تولید این محصول و سایر موارد متریال پرکاربرد ورق کامپوزیت را مقایسه کنید.

1

آلومکس 595000
2 آلکوتکس 450000
3 گلوری باند 350000
4 پرمیوم باند 610000
5 گلکسی باند 595000
6 آلوباند 395000
7 آی باند 385000
8 دلتا باند 395000
9 هایپر 310000
10 سوپرباند 335000
11 یوروباند 325000
12 اطلس باند 400000
13 آلکورد 420000
14 پلاس باند 500000
15 نانو باند 585000
16 آلوتک

395000

ورق کامپوزیت طرح سنگ
ادامه

 

ابعاد ورق کامپوزیت

در حال حاضر در کشور، ابعاد ورق کامپوزیت با استانداردهای مشخصی تعیین می گردد. برطبق این استانداردها، ابعاد ورق کامپوزیت 320 در 125 سانتی متر می باشد که برای همه برندها و انواع مختلف ورق کامپوزیت به صورت یکسان می باشد. لازم بذکر است که ابعاد می تواند براساس ابعاد دلخواه مشتری متغیر باشد که به مراتب هزینه آن نیز بیشتر می باشد. در هر حال هر شیت ورق کامپوزیت دارای مساحتی برابر با 4 متر مربع می باشد، این استاندارد تمامی ورق ها است. از سوی دیگر وزن هر ورق طبق استانداردهای جهانی برابر با 20 کیلوگرم هر شیت ورق کامپوزیت می باشد.

ورق های کامپوزیت با ضخامت های بین 4 تا 5 میلی متر تولید و روانه بازار می شود. البته ورق های با ضخامت 4 میلی متر دارای استفاده بیشتری در بین افراد می باشد. توجه کنید که ضخامت لایه های آلومینیومی تعیین کننده ضخامت این ورق ها هستند. لازم بذکر است که ضخامت این لایه ها 0.16 الی 0.5 میلی متر می باشد. از سوی دیگر ضخامت ورق های کامپوزیت نقش بسزایی در قیمت و کیفیت محصول دارد. بنابراین با کاهش ضخامت ورق ها قیمت آن ها نیز به مراتب کاهش می یابد. خریداران گرامی در هنگام خرید این محصولات، باید به ضخامت لایه های ورق کامپوزیت دقت کنند؛ چرا که همانطور که گفته شد، کیفیت محصولات نیز بی تاثیر از این ضخامت نخواهد بود.

انواع ورق های کامپوزیت

تنوع ورق های کامپوزیت از نظر رنگ بسیار گسترده است به طوریکه می توان گفت تقریبا نامحدود و خارج از شمارش است. ورق های کامپوزیت در انواع طرح ها، رنگ ها و سایزهای گوناگون طراحی و تولید می شود. لازم بذکر است که این ورق ها قابلیت تاشدن، خم شدن دارند و می توانند به راحتی به اشکال مختلف تبدیل شوند. بطورکلی ورق های کامپوزیت در انواع متنوعی تولید می شوند که به برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • ورق کامپوزیت سه بعدی
  • ورق کامپوزیت طرح آجر
  • ورق کامپوزیت دکوراسیون داخلی
  • ورق کامپوزیت طرح سنگ
  • ورق کامپوزیت طرح چوب
  • ورق کامپوزیت آینه ای
  • ورق کامپوزیت ضد حریق
  • ورق کامپوزیت لانه زنبوری
  • ورق کامپوزیت خش دار
  • ورق کامپوزیت شاین
  • ورق کامپوزیت تابلو
  • ورق کامپوزیت طلایی
  • ورق کامپوزیت نقره ای
  • ورق کامپوزیت سفید
  • ورق کامپوزیت سیاه

هر یک از انواع ورق کامپوزیت توسط کامپوزیت هزاره سوم به تمامی شهرهای کشور عرضه می شود.

انواع کاربردهای ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت با قابلیت های ویژه در ساختار خود در بسیاری از صنایع کاربرد گسترده ای دارد. سبکی وزن متریال یکی از مهم ترین ویژگی های ورق های کامپوزیت می باشد. نمای کامپوزیت ها از زیباترین نماهایی است که برای سازه ها بکار می رود. بطور کلی کاربرد ورق کامپوزیت شامل موارد زیر است:

  1. استفاده در تابلوسازی
  2. جهت پوشش سازه های مختلف
  3. استفاده در نماهای ساختمان های مسکونی و تجاری
  4. اماکن تفریحی
  5. اداره جات ارگان های مختلف
  6. مراکز اداری
  7. بیلبوردهای تبلیغی
  8. تزئینات و دکوراسیون
  9. نمای داخل خانه ها
ورق pvc اهواز
ادامه

لازم بذکر است که ورق های کامپوزیت در انواع مختلف تولید می شوند بنابراین از نظر کیفیت و قیمت بسیار متفاوتند. لازم است باتوجه به نوع استفاده از ورق در مغازه یا نمای ساختمان، ورق مناسب را تهیه کنید. بنابراین قبل از اقدام به خرید به منظور خرید مناسب، با کارشناسان این حوزه مشورت کنید و سپس خرید خود را انجام دهید.

 

نمای کامپوزیت

ویژگی های ورق کامپوزیت

امروزه ورق های کامپوزیت با ویژگی های منحصربفردی تولید می شوند؛ از این رو در نماهای ساختمانی کاربرد ویژه ای را شامل می شوند. ورق کامپوزیت می تواند در برابر تغییرات گوناگون دما مقاومت نشان دهد. همچنین به عنوان عایق رطوبتی در نماها عمل می کند. برخی دیگر از ویژگی های ورق کامپوزیت عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بالا: ورق های کامپوزیت برخلاف سایر متریال ها می توانند به راحتی تغییر شکل داده و فرم بگیرند. درنتیجه معماران امکان اجرای هر نوع طرح دلخواه خود را خواهند داشت.
  • دارای وزن کم: ویژگی مهم دیگری که ورق کامپوزیت دارد این است که از وزن سبک تری نسبت به متریال های دیگری مانند آجر، شیشه و … برخوردار است. درواقع وزن این ورق ها در هر مترمربع از 6 تا 8 کیلوگرم می باشد. همچنین وزن سبک این ورق ها موجب راحتی حمل و نقل آن ها شده است.
  • قابلیت آب بندی نمای ساختمان: ویژگی دیگر نمای ورق کامپوزیت برخورداری از امکان آب بندی است. چراکه در این نوع نماها می توان با ایجاد شیارهایی آب باران و برف را به خارج از نمای ساختمان منتقل کرد، تا آب به ساختمان نفوذ نکند.
  • امکان تعویض ورق: ورق های کامپوزیت بصورت جداگانه بر روی ساختمان نصب می شوند، بنابراین با وجود خرابی در هر کدام می توان به راحتی آن را تعویض کرد بدون اینکه به نمای کلی آسیب وارد شود.
  • بسیار مقاوم: قابلیت ویژه ورق های کامپوزیت مقاومت بالای آن در برابر انواع تغییرات آب و هوایی است. چراکه این ورق ها به دلیل پوشش خاص و جنس آلومینیوم در برابر اشعه های خورشید و باران های اسیدی مقاوم خواهد بود و تا مدت ها بدون تغییر عمر می کنند.
  • سرعت بالای اجرا در نما: باتوجه به اینکه در ساخت نمای ساختمان از مصالحی مانند ملات و سیمان استفاده نمی شود، بنابراین بخاطر سرعت اجرای این محصول مهندسان از آن استقبال ویژه ای می کنند.
  • عایق گرما و سرما: این ورق ها همچنین بهترین عایق گرما و سرما محسوب می شوند، در نتیجه از هدررفتن هزینه های وسایل گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کنند.
  • عایق صوتی: ورق های کامپوزیت با وجود فضای خالی در پشت خود به عنوان عایق صوتی عمل کرده و آلودگی های صوتی بیرون از ساختمان را در شهرهای بزرگ کاهش می دهند.
  • قیمت مقرون بصرفه: قیمت مناسب این محصول باعث افزایش مصرف آن در صنعت ساختمان سازی شده است.
  • دارای ضمانت نامه کارخانه: کارخانه های تولید کننده ورق های کامپوزیت با ارائه گارانتی با اعتبار 15 الی 20 سال، خیال مشتریان را از خرید این محصول راحت می کنند. چراکه در صورت بروز هر نوع مشکل در طول این مدت، کارخانه سازنده محصول را تعویض می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

8 دیدگاه در “ابعاد و قیمت ورق کامپوزیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *