ترموود

روش تشخیص ترموود اصلی از فرعی

روش تشخیص ترموود اصلی از فرعی

روش تشخیص ترموود اصلی از فرعی

ترموود یکی از اقلامی است که امروزه به شکل وسیعی از آن استفاده میشود و کاربرد های متعددی در زندگی افراد دارد؛ که بسیاری از افراد اطلاع چندانی در ارتباط با این که اصلا ترموود چیست؟ و ترموود اصلی و فرعی چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟ ندارند، به همین دلیل در ادامه این مطلب تصمیم داریم؛ در ارتباط با ترموود و روش تشخیص ترموود اصلی از فرعی یک سری اطلاعات و نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید؛ تا اگر قرار است از ترموود استفاده کنید، اطلاعاتتان در این زمینه تا حد زیادی کامل باشد.

ترموود چیست؟

ترموود چوبی است؛ که به وسیله یک سری فرآیند های خاص فیزیکی و شیمیایی خواصش دچار تغییر شده است و یک سری ویژگی های جدید در آن پدید آمده است؛ یکی از ویژگی های بسیار مهمی که در طی انجام این روند های فیزیکی و شیمیایی به چوب ترموود اضافه میشود این هست که رطوبت آن تا حد زیادی کاهش پیدا میکند، یعنی به زیر 6 درصد میرسد؛ به طوری که استحکام این چوب تا حد زیادی افزایش پیدا میکند و میتواند در برابر انواع رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد؛ که این ویژگی بسیار مفید هست و مورد توجه افراد قرار میگیرد.

اگر بخواهیم در ارتباط با مراحل ترموود سازی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ باید ذکر کنیم این مراحل نسبت به نوع چوب متفاوت است اما فرآیند کلی آن شامل سه مرحله زیر خواهد بود :

  • خشک کردن
  • حرارت دادن
  • خنک کردن

خوب است ذکر شود که فرآیند تولید ترموود در حدود 48 الی 96 ساعت به طول خواهد انجامید.

از سایر ویژگی های خاص ترموود لازم است به سازگاری آن با آب و هوای مناطق مختلف، وجود نداشتن هیچ گونه کپک، قارچ، باکتری، حشرات و آفت ها در چوب، وزن بسیار کم چوب، امکان استفاده از ترموود به عنوان عایق و نگهداری و نصب بسیار راحت  و آسان آن ها اشاره کرد.

جهت ترموود تراس میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید.

ترموود اصلی

ترموود از چه درختی تولید میشود؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که برای تولید و ساخت ترموود از چوب چه درختانی استفاده میشود؛ در این قسمت به این سوال پاسخ میدهیم؛ چوب ترموود از درختانی مانند کاج و زبان گنجشک به دست می آید که معمولا این درخت ها در جنگل های اروپایی علی الخصوص در کشور فنلاند و کانادا تهیه میشود.

ترموود ایرانی بهتر است یا ترموود فنلاندی
ادامه

متاسفانه در کشور ما،ایران به دلیل عدم وجود اقلیم مناسب برای کاشت درختان کاج، امکان ایجاد جنگل هایی برای استفاده و تولید ترموود وجود ندارد؛ در پایان نیز خوب است ذکر شود که درختان کاج به دلیل این که گره های زیبای پروانه شکلی در چوب خود دارند میتوانند برای استفاده تزئینی بسیار مفید و پر فایده باشند؛ پس میتوان گفت استفاده از چوب کاج نسبت به چوب زبان گنجشک برای تزئینات ساختمانی نظیر نمای چوبی ویلا متداول تر هست.

کاربرد های ترموود

حال که تا حد زیادی در ارتباط با ترموود اطلاعات حاصل کردید، لازم است در این جا با صحبت در ارتباط با کاربرد های این ترموود ها اطلاعات شما را تکمیل کنیم.

لازم است ذکر شود به علت استحکام و مقاومت بسیار زیاد ترموود از آن ها در ایجاد نمای ساختمان، کفپوش ها و حتی محوطه و دیزاین داخلی منازل استفاده میشود.

البته حواستان باشد که اگر قرار است از ترموود در نمای ساختمان منزلتان استفاده کنید، دقت کافی در ارتباط با اصل بودن آن به خرج دهید، زیرا ترموود های غیر اصل پس ازچند سال خراب میشوند و نمای زیبای ساختمان شما را به طور کلی از بین میبرند؛ از موارد استفاده و کاربرد های دیگر ترموود میتوان به استفاده از انها در موارد زیر اشاره کرد:

  1. دیزاین روف گاردن
  2. آلاچیق ها
  3. دکوراسیون داخلی
  4. کفپوش
  5. درب و پنجره
  6. راه پله و قرنیزها
  7. نمای ویلا و سایر ساختمان ها
  8. سونا و استخر و نمای آن ها

چگونه ترموود اصلی را از فرعی تشخیص دهیم؟

خوب است بدانید؛ با توجه به کاربرد وسیع ترموود و کارآمد بودن آن ها در استفاده همگانی بسیاری از افراد شروع به استفاده و کپی کردن ترموود نموده اند؛ به همین دلیل لازم هست که شما در ارتباط با روش های تشخیص ترموود اصلی از فرعی نیز اطلاعاتی را کسب کنید، تا اگر قصد خرید دارید دچار مشکل نشوید.

روش تشخیص سطح کیفی چوب ترموود
ادامه

روش اول: مشخصات ظاهری

طبیعتا یکی از چیزهایی که میتواند تا حد زیادی به شناسایی ترموود اصلی از فرعی کمک کند؛ این است که افراد به بررسی مشخصات ظاهری این چوب ها بپردازند؛ اولین چیزی که در مشخصات ظاهری این چوب ها به کمک افراد می آید، این است که بایستی در این چوب ها گره هایی به شکل پروانه وجود داشته باشد؛ همچنین بایستی رگه های چوب ترموود اصلی بسیار به هم نزدیک باشند؛ ترموود اصلی بایستی صاف و صیقلی باشد و به هیچ عنوان لکه، درز، شکاف و هیچ چیزی نداشته باشد؛ خوب است ذکر شود که ترموود اصل به خاطر وجود در درجه حرارت بسیار بالا بایستی رنگ قهوه ای تیره ای داشته باشد؛ ترموود اصلی ضخامتی در حدود 18 تا 21 میلی متر داشته باشد.

روش دوم: مدرک معتبر و گواهینامه

لازم است بدانید؛ ترموودی اصل و باکیفیت هست که گواهینامه معتبر داشته باشد و از یک شرکت معتبر نظیر هزاره سوم خریداری شود؛ زیرا در صورتی شما میتوانید مطمئن شوید که خرید خوبی داشته اید که آن شرکت خریداران زیادی داشته باشد و در کنار ارائه ترموود به شما گارانتی و گواهینامه معتبر نیز ارائه دهد.

نگهداری مناسب از ترموود

اگر تا این قسمت تصمیم به استفاده از ترموود گرفته اید؛ خوب است نحوه نگهداری از آن را هم بدانید؛ نکته اول این است که اگر ترموود استفاده شده در ساختمان شما مدت زیادی در معرض رطوبت قرار  بگیرد بایستی حتما آن رطوبت و آب از بین برود زیرا از طول عمر ترموود شما میکاهد، همچنین باید حواستان باشد که ترموود نباید در معرض فلزات و اجسام تیز مانند چاقو قرار بگیرد؛ در نهایت نیز توصیه میکنیم اگر از ترموود در فضای باز استفاده کردید، حتما از موادی برای جلوگیری از پوسیدگی و بالا بردن مقاومت آن ها در مقابل اشعه های خطرناک خورشید نیز استفاده کنید، تا طول عمر نمای ساختمانی تان را بالا ببرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

2 دیدگاه در “روش تشخیص ترموود اصلی از فرعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *