ورق کامپوزیت

هزینه نماسازی با کامپوزیت

نماسازی با کامپوزیت

نماسازی با ورق کامپوزیت

یک ورق کامپوزیتی، از تعدادی لایه ی با مواد مختلف تشکیل شده است. هر یک از این مواد در جهت ارئه هدف خاصی استفاده می شود.  یک ورق کامپوزیت آلومینیوم (Aluminum Composite Panel) از دو لایه تشکیل شده است که آمیخته ای از موادی مانند آلومینیوم و پلی اتیلن یا مواد معدنی است. نوع مواد به کار گرفته شده در ساخت ورق ها، بر روی خواص آن ها نیز تاثیر می گذارد. مواد پلی اتیلن (مواد معدنی) در مرکز ورق ها جای می گیرند و لایه های از جنس آلومینیوم بر روی آن از هر دو طرف جایگزاری می شوند.

مزیت های ورق های کامپوزیت آلومینیومی 

گستردگی در طرح و رنگ، انعطاف پذیری،  وزن کم، نصب سریع و راحت و قیمت تقریبا پایین از ویژگی های بارز ورق های کامپوزیت آلومینیوم است. مهمترین برتری ورق کامپوزیت نما در مقایسه با دیگر موادی که مورد استفاده قرار می گیرد سبک بودن آن است. وزن یک متر مربع ورقها تقریبا 6 تا 8 کیلوگرم بوده که در قیاس با سایر مواد به مراتب کمتر است.

ویژگی های فنی ورق کامپوزیت :

  • ضخامت نهایی ورق های کامپوزیت عموما در محدوده ی چهار تا پنج میلیمتر می باشد.
  • ضخامت لایه های آلومینیوم برای ساختار ورقها بین 0.16 تا 0.5 میلیمتر می باشد.
  • ضخامت استاندارد هر لایه ورق کامپوزیت 0.5 میلیمتر می باشد. در عین حال ضخامت های کمتری هم در بازار وجود دارد.
  • وزن 1 متر مربع از ورق ها در حدود 6 تا 8 کیلوگرممی باشد.
  • سایز ورق های کامپوزیت در نرم معمول آن 125 در 320 سانتی متر می باشد در عین حال شرکت های زیادی هستند که توانایی این را دارند تا ورق هایی را با اندازه های دلخواه کارفرما تولید کنند.
  • لایه حفاظتی بر روی ورق های کامپوزیت دارای ضخامتی در حدود 6 تا 8 میکرون هستند.

هزینه اجرای نمای کامپوزیت به ۴ عامل بستگی دارد :

  1. هزینه های تامین ورق های کامپوزیت.
  2. هزینه های تامین مصالح استفاده شده یا استفاده نشده.
  3. اجرت اجرا و نصب نمای کامپوزیت.
  4. اجرت طراحی سه بعدی نما و نقشه های کارگاهی

مجموعه عوامل ذکر شده می تواند ما را به نتیجه گیری مناسبی در رابطه با تخمین هزینه اجرای نماسازی با کامپوزیت برساند. در عین حال در مقاله مذکور سعی بر آن بوده است تا مقدار اثر گذاری هر یک  از عوامل تعریف شده را به اختصار در قیمت نما تحلیل کنیم.

مزایای ورق کامپوزیت
ادامه

هزینه های تهیه ورق کامپوزیت :

با وجود حضور انواع شرکت های تولید کننده ورق کامپوزیت در بازار، در گام نخست ضروری است که با در نظر گرفتن ملزومات فنی پروژه در کنار میزان بودجه، برند خاصی جهت استفاده در کار انتخاب شود. هزینه ورق های کامپوزیت هم با در نظر گرفتن عواملی مانند ضخامت، درصد خلوص و ویژگی های منحصر به فرد دیگری هم چون مقاوم در برابر آتش بودن، نانو بودن و…. تعیین میگردد.

جهت نماسازی با کامپوزیت آلومکس و خرید ورق کامپوزیت آلومکس به این صفحه مراجعه نمایید.

نماسازی با کامپوزیت

هزینه تهیه مصالح :

اکنون با در نظر گرفتن نرخ افزایشی هزینه های مصالح زیرسازی، به ازای هر یک متر مربع تحمیل شده توسط هزینه های اجرایی بایستی چیزی در حدود ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ريال برای تهیه مصالح در نظر داشت.

این موضوع را هم باید در نظر داشت که مقدار اطلاق شده به صورت عرفی بوده و با ایجاد تغییر در الگوهای نما این مقدار نیز تغییر خواهد کرد. در مواردی که تقسیم بندی در نظر گرفته شده برای ورق ها بسیار کوچک باشد که به نوعی زیرسازی بیشتر از حد معمول نیاز داشته باشد، هزینه تهیه مصالح نیز افزایش پیدا خواهدکرد. ارقام بالا جهت زیرسازی با در نظر گرفتن سیستم fixing ارائه شده است و اگر از روش hanging استفاده کنیم مبلغ ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ ريال را نیز به باید به این رقم اضافه کنیم.

بحث با اهمیتی که در تحلیل قیمت ها باید در نظر داشت انتخاب کیفیت و نوع و درجه استاندارد مصالح مورد بحث است. مثل استفاده از چسب های رتبه پایین تر جهت کم کردن هزینه های آب بندی. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا در قراردادهای بسته شده جهت اجرای نمای کامپوزیت، حتی المقدور ریز قیمیت مصالح مصرفی و غیر مصرفی ثبت شود تا پیمانکار مجبور شود در اجرا کار نیز از همان مصالح بهره ببرد و کارفرمایان هم نسبت به اختلاف قیمت ها دید کاملی پیدا کنند.

کاربرد ورق کامپوزیت
ادامه

دستمزد اجرا :

دستمزد اجرا متاثر از عوامل مختلفی می باشد :

اولین موردی که باید در نظر گرفته شود، سابقه فنی و کیفیت رزومه عوامل دست اندرکار اجرا است. معمولا اشخاصی که دارای سابقه کاری زیادی هستند تحلیل حقیقی تری از هزینه ها دارند و نسبت به جزئیات و زمان لازم برای انجام کار و همچنین هزینه های تحمیلی بر پروژه اشراف دارند. هزاره سوم بعنوان بزرگترین مرجع فروش ورق کامپوزیت در خدمت شماست.

طرح استفاده شده در نما هم از عوامل اثر گذار در مقدار دستمزد می باشد. لذا طرح های هندسی پیچیده تر، پر حجم تر و با جزئیات تر صرف زمان بیشتری را برای اجرا نیاز دارند و به بالاتر رفتن هزینه ها منجر می شوند.

مکان انجام پروژه و سطح راحتی دسترسی به بازار مصالح در کنار هزینه های حمل و نقل از دیگر عوامل مهم در تعیین دستمزد اجرا است خواند بود.

در نهایت در زمان حال و با مد نظر قرار دادن سود شرکت ها، هزینه های اجرا کار در شهر تهران در محدوده ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ريال تخمین زده می شود. از  این مقدار در حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد سود شرکت مجری خواهد بود.

هزینه های طراحی نقشه های اجرایی :

برای اجرای نما، بایستی طراحی سه بعدی از نما پیش از اجرای کار تهیه شده باشدتا از دوباره کاری ها جلوگیری شود. و به همین دلیل طرحی ساده با گنجاندن کلیات نما مانند رنگ بندی ورق ها و فرم ها بایستی آماده شده باشد. در گام نهایی بعد از آماده شدن طرح بایستی وضعیت نما به دست نقشه برداران متخصص در حوزه نمای کامپوزیت، استخراج شود و در ادامه طرح نقشه های کارگاهی به وسیله مهندسان متخصص حوزه نمای کامپوزیت ارائه گردد.

انجام این مراحل در عین تحمیل هزینه کمی که برای کارفرمایان دارد قطعا در مصرف مصالح و ورق کامپوزیت صرفه جویی کرده و منجر به کم شدن هزینه ها می شود. عرفا مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ريال به ازای هر متر مربع از اجرای نما، سهم اجرت طراحی می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *