ورق پی وی سی

ورق پی وی سی (پلی وینیل کلراید) یک ترموپلاستیک اقتصادی است که استحکام خوب، استحکام مکانیکی بالا و خواص عایق الکتریکی متوسط را ارائه می‌دهد. ماشین‌کاری و ساخت آن از طریق فرآیند جوشکاری و اتصال آسان است و معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شود که مقاومت در برابر مواد شیمیایی، جذب رطوبت، اکسیداسیون و نور ماوراء بنفش از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، پی وی سی پلاستیکی نشده مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد و همچنین به دلیل درجه اشتعال پذیری UL94 V-0 به عنوان خود خاموش شونده طبقه بندی می‌شود.

ورق پی وی سی هنگامی که در دمای کاری اعلام شده از 0 درجه سانتیگراد تا 60+ درجه سانتیگراد استفاده می‌شود، به دلیل استحکام و مقاومت در برابر مواد خورنده، طول عمر بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و گزینه ای محبوب در صنایع فرآوری آب، صنایع شیمیایی و ساختمانی است. با این حال، پلی وینیل کلراید برای کاربردهایی که شامل ساییدگی هستند توصیه نمی شود و در صورت قرار گرفتن در دمای زیر صفر، مواد می‌توانند شکننده شوند. ورق پی وی سی در مقایسه با سایر پلاستیک‌های مهندسی نقطه ذوب نسبتا پایینی دارد.

ورق پی وی سی

انواع پی وی سی

1-پی وی سی اکریلیک

پی وی سی اکریلیک، یک جایگزین ایده آل برای شیشه در کاربردهایی است که نیاز به شفافیت و استحکام بالایی دارند. اکریلیک یک ترموپلاستیک است، بنابراین می‌توان آن را به راحتی ذوب کرد و به هر شکلی که نیاز باشد قالب‌گیری کرد و حتی می‌توان آن را بعداً دوباره بدون تخریب دوباره گرم کرد.

از بین تمام پلاستیک‌های مختلف، اکریلیک به دلیل مقاومت در برابر خراش، ساییدگی و زرد شدن، بهترین شفافیت را برای طولانی ترین زمان ارائه می‌کند. همچنین پی وی سی اکریلیک در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند، که آن را به یک راه حل پلاستیکی محبوب برای کاربردهایی مانند نمایشگرهای تبلیغاتی یا قاب عکس تبدیل می‌کند. تنها نکته ای که هنگام انتخاب اکریلیک باید در نظر داشته باشید این است که به دلیل سفت بودن می‌تواند در حین نصب به راحتی ترک بخورد.

مزایا و معایب پی وی سی اکریلیک

مزایا

  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • در رنگهای متنوعی موجود است
  • سبک تر از شیشه
  • مقاومت ضربه ای 17 برابر بیشتر از شیشه
  • مقاوم در برابر زردی و تغییر رنگ؛ خیلی واضح
  • برش، خم شدن و شکل دادن آسان
  • مقاوم در برابر سایش

معایب

  • گرانتر از شیشه
  • در صورت قرار گرفتن در معرض شعله‌های آتش برای مدت طولانی ذوب می‌شود
  • هنگام ذوب بخارات سمی آزاد می‌کند
مزایا ورق پی وی سی

پی وی سی پلی کربنات

اگر همه انواع مختلف پی وی سی ابرقهرمان باشند، پلی کربنات سوپرمن است. این نوع بیش از 250 برابر قوی تر از شیشه است و به همان اندازه شفاف است، که آن را به یک ماده ایده آل برای ویترین فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها یا وسایل نقلیه ای تبدیل می‌کند که به پنجره‌های بسیار مقاوم در برابر ضربه نیاز دارند. به عنوان یک ترموپلاستیک مانند اکریلیک، پلی کربنات را می‌توان گرم کرد و با تزریق به هر شکلی که لازم باشد قالب گیری کرد و بعداً بدون تخریب قابل توجهی دوباره گرم کرد. جهت خرید و نصب انواع ورق پی وی سی با شرکت کامپوزیت هزاره سوم تماس حاصل فرمایید.

 شما همچنین می‌توانید پلی کربنات را به شکل سرد در ابعاد مورد نیاز در محل قرار دهید. پلی کربنات همچنین می‌تواند برای انتقال یا محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده شود، بنابراین چه نیاز به دیوار برای گلخانه خود یا شیشه محکم برای هواپیما داشته باشید، این برای این کار مناسب است. یکی از ایرادات پلی کربنات هزینه اولیه است، اما با توجه به دوام و ماندگاری این ماده، به مرور زمان هزینه‌های خود را از دست می‌دهد. همچنین، در حالی که انواع خاصی از پلی کربنات در برابر سایش مقاوم هستند، در مقایسه با اکریلیک، خراش یا فرورفتگی این پلاستیک تا حدودی آسان تر است.

مزایا و معایب پلی کربنات

مزایا

  • مقاومت در برابر ضربه 250 برابر بیشتر از شیشه
  • مقاوم در برابر اسیدها و مواد شیمیایی
  • نمرات مقاوم در برابر گلوله موجود است
  • انعطاف پذیری بیشتر - می‌تواند بدون ترک خوردگی یا شکستن سوراخ شود، خم شود و شکل بگیرد
  • قابلیت اشتعال کم
  • شفاف مثل شیشه
  • مقاوم در برابر آب و هوا - عالی برای گلخانه ها!

معایب

  • هنگام سوختن مواد شیمیایی سمی آزاد می‌کند
  • در برابر خراش / خراش مقاوم نیست
  • گرانتر از شیشه
رنگ آمیزی ورق پی وی سی

پی وی سی HDPE

پلی اتیلن با چگالی بالا یا HDPE یک ترموپلاستیک است که در اقلام مختلف از کلاه سخت گرفته تا بطری‌های آب استفاده می‌شود. بسیاری دیگر از انواع مختلف پلاستیک از نظر تطبیق پذیری و چکش خواری کاملاً با HDPE مطابقت ندارند و به فوق العاده دوستدار محیط زیست بودن آن اشاره کردیم؟ HDPE یکی از بازیافت‌ترین پلاستیک‌های موجود در بازار است، به این معنی که می‌توانید آن را با اطمینان انتخاب کنید و بدانید که هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و هم پس از اتمام کار به چیزی جدید تبدیل می‌شود.

HDPE دارای ویژگی‌هایی با اکریلیک و پلی کربنات است، مانند مقاومت در برابر ضربه و سایش قوی و ضریب اصطکاک پایین. این ویژگی‌ها همچنین از حفظ لکه ها، حفظ آسیب رطوبت یا به دست آوردن بوی نامطبوع در طول زمان جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر، HDPE دارای استحکام کششی و استحکام باورنکردنی است و آن را از سایر انواع پلاستیک متمایز می‌کند.

 

مزایا و معایب HDPE

مزایا

  • مقاوم در برابر آب و هوا
  • پاک شوندگی راحت
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر ضربه قوی
  • مقاوم در برابر سایش

معایب

  • قابل اشتعال
  • می تواند تحت استرس ترک بخورد
  • انبساط حرارتی بالا
2768
پروژه موفق

مزایای ورق پی وی سی

  1. مقرون به صرفه بودن: در مقایسه با کاشی‌های کامپوزیت یا سرامیک سنتی، ورق‌های پی وی سی مقرون به صرفه تر هستند. نه تنها خود پانل‌ها در هر متر مربع ارزان تر از کاشی هستند، بلکه نیازی به خرید دوغاب یا درزگیر نیز ندارید. نصب کاشی‌های ورق پی وی سی یک کار ساده است که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد و در هزینه‌هایی که ممکن است برای کار برون‌سپاری خرج کرده‌اید نیز صرفه‌جویی کند. این یک وضعیت برد-برد است!
  2. سهولت نصب: همانطور که قبلا ذکر شد، نصب ورق‌های پی وی سی فوق العاده ساده است. شما نیازی به استفاده از دوغاب ندارید و کاشی‌های پلاستیکی جداگانه سطح بسیار بزرگ‌تری را نسبت به کاشی‌های معمولی حمام یا دوش پوشش می‌دهند و در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند.
  3. پایان استثنایی: هنگام کار با کاشی‌های دیوار پی وی سی، یک پایان استثنایی تضمین می‌شود. فرقی نمی‌کند یک پی وی سی کلاسیک تک رنگ یا طرح‌های هندسی پیچیده‌تر ورق سه بعدی پی وی سی را انتخاب کنید، درخشش و شخصیت حرفه‌ای این اضافات دکوراسیون خانه را دوست خواهید داشت!
  4. تعمیر و نگهداری کمتر: همه ما می‌دانیم که بخشی از دردسر کاشی ها، چه در حمام شما باشد و چه در آشپزخانه، فرآیند تمیز کردن و نگهداری پر زحمت است. تلاش برای حفظ رنگ سفید درخشان تقریباً غیرممکن است و کاشی‌های سرامیکی به مرور زمان ترک می‌خورند. ورق‌های پی وی سی، یک راه حل بدون تعمیر و نگهداری ارائه می‌دهند! می‌توانید به راحتی سطح آن را پاک کنید و از بیرون آوردن مسواک برای تمیز کردن لبه‌ها خودداری کنید.
  5. سبک وزن: ورق‌های پی وی سی مانند سایر وسایل دکوری پلاستیکی مانند پانل‌های دوش اکریلیک و لعاب ثانویه بسیار سبک وزن هستند. این امر حمل و نقل آنها را آسان (و ارزان) می‌کند و فرآیند نصب صاف را تضمین می‌کند. به طور متوسط، یک ورق پی وی سی تنها 0.5 کیلوگرم وزن دارد.

6. دوام:

ورق‌های پی وی سی علاوه بر تنوع فوق العاده و کم نگهداری، بسیار بادوام هستند. این بدان معنی است که می‌توانید ورق‌های پی وی سی خود را بدون نیاز به تعویض یا به روز رسانی برای مدت طولانی تری نصب کنید. علاوه بر این، استحکام و دوام مواد پی وی سی به این معنی است که کاشی‌های حمام شما در حین حمل و نقل و نصب شکسته نمی شوند، در حالی که کاشی‌های سرامیکی سنتی به راحتی خرد می‌شوند.

7. ایمنی و بهداشت:
ورق‌های پی وی سی قوی و مقاوم در برابر آتش و ضد آب هستند و به حفظ امنیت خانه شما کمک می‌کنند. پی وی سی همچنین معمولاً برای اطمینان از مقاوم بودن آن در برابر باکتری‌ها و کپک‌ها درمان می‌شود، به این معنی که این کاشی‌های دیواری پلاستیکی از سایر گزینه‌های طراحی بهداشتی تر هستند.

8. تنوع طراحی: فراگیر بودن و کم هزینه بودن پلاستیک پی وی سی به شرکت‌ها این امکان را داده است که طیف گسترده ای از طرح‌ها را برای پانل‌ها و کاشی‌های دیواری شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، می‌توانید یک تم صنعتی را انتخاب کنید و از پی وی سی گزینه ای را انتخاب کنید که یک روکش فلزی ساختگی یا طرح تقلیدی آجری است. همچنین ورق‌های پی وی سی سه بعدی وجود دارد که به هر حمام یا آشپزخانه سطحی از عمق و پرداخت مدرن می‌بخشد.

9. قابل بازیافت: برای کسانی از شما که به دنبال ردپای کربنی خود هستند، خوشحال خواهید شد که بدانید پی وی سی یک ماده 100٪ قابل بازیافت است! این بدان معناست که هر کاشی دیواری پی وی سی قدیمی و استفاده شده به محل دفن زباله نمی رود، بلکه بازیافت می‌شود تا محصولات پلاستیکی جدید با طول عمر طولانی ایجاد شود.

آیا ورق‌های پی وی سی ایمن هستند؟

چه در حال نصب ورق‌ pvc حمام برای بازسازی حمام هستید و چه بخواهید جلوه کاشی دیواری در جای دیگری از خانه خود داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که آنها بسیار ایمن هستند. تعمیر و نگهداری آن ساده و آسان است زیرا فقط باید با آب گرم و صابون تمیز شوند. آنها همچنین کاملاً برای کودکان ایمن هستند.

کاشی‌های دیوار پی وی سی ضد آب، مقاوم در برابر آتش و مقاوم در برابر کپک هستند. در فضاهای شلوغ مانند آشپزخانه و حمام، هر ورق یا کاشی باید ضد آب باشد تا از تراکم یا آسیب بیشتر به دیوارهای داخلی خانه شما جلوگیری شود.

مقاومت در برابر کپک کمک می‌کند تا این ورق ها، کم تعمیر و نگهداری شوند زیرا می‌توان آنها را به راحتی تمیز کرد و از آنجایی که این ورق‌ها در برابر آتش مقاوم هستند، یک گزینه روکش‌دهی ایمن برای استفاده در سراسر خانه هستند.

آیا ورق‌های پی وی سی در برابر آتش مقاوم هستند؟

یکی از مزایای اصلی ورق‌های پی وی سی مقاومت در برابر آتش است. این وسایل دکوری پلاستیکی برای استفاده به عنوان روکش در سراسر خانه بی خطر هستند و این امر شامل آشپزخانه و پشت اجاق گاز نیز می‌شود!

شایان ذکر است که ورق‌ها ذغال می‌شوند و بنابراین در صورت وقوع آتش سوزی می‌توانند آسیب ببینند. ما همچنین توصیه می‌کنیم از آنها در فضایی که دمای آن ممکن است از 60 درجه سانتیگراد برای مدت طولانی بیشتر شود استفاده نکنید (به عنوان مثال، سونا) زیرا ممکن است باعث آسیب ساختاری شود. برای استفاده در سونا میتوانید از چوب ترموود استفاده نمایید.

طرح ورق پی وی سی

آیا می‌توان از ورق‌های پی وی سی در بیرون استفاده کرد؟

اگر می‌خواهید از ورق‌های پی وی سی به عنوان یک ماده روکش خارجی برای خانه خود استفاده کنید، باید مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام می‌دهید! فقط برخی از پانل‌ها و مواد پی وی سی برای استفاده در خارج مناسب هستند. در بیشتر موارد، می‌توانید فرض کنید که یک یو پی وی سی برای استفاده در فضای باز مناسب است، زیرا این ماده از ورق‌های پی وی سی که در داخل آن به عنوان ورق حمام یا دوش استفاده می‌کنید بادوام تر است.

انعطاف پذیری یکی از مزایای پی وی سی است که نصب آن را بر روی دیوارهای داخلی و در فضاهای تنگ مانند حمام آسان می‌کند. با این حال، وقتی صحبت از استفاده در فضای باز و باغ می‌شود، عدم استحکام به این معنی است که ورق‌های پی وی سی شما در اثر آب و هوای نامناسب بیشتر تاب می‌یابند و آسیب می‌بینند.

یو پی وی سی یک ماده روکش فلزی کاملاً مقاوم در برابر آتش است و می‌توان از آن در بیرون برای بهبود وضعیت عمومی و ایمنی هر ساختمان استفاده کرد. در نتیجه، این ماده قیمت کمی بالاتر از پی وی سی دارد اما دوام بیشتری را ارائه می‌دهد. هنگام استفاده از پی وی سی در خارج خانه، مطمئن شوید که با تامین کننده خود مشورت کنید.

آیا می‌توان ورق‌های پی وی سی را برش داد؟

ورق‌های پی وی سی معمولاً بین 3 تا 10 میلی متر ضخامت دارند و به راحتی می‌توان آنها را به اندازه در خانه برش داد. شما می‌توانید از هر ابزار برش تیز مانند چاقوی استنلی یا اره برقی برای برش زدن بکسل‌های آشپزخانه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید به راحتی برش‌هایی را برای پریزهای برق و سایر ویژگی‌های دیوار موجود ایجاد کنید.

قبل از برش هر ورق پی وی سی، باید اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری‌های شما دقیق است و به وضوح روی خود روکش مشخص شده است تا اشتباه نکنید. ما همچنین توصیه می‌کنیم از عینک ایمنی استفاده کنید و پی وی سی را روی یک سطح صاف با استفاده از یک گیره محکم کنید.

آیا می‌توان ورق‌های پی وی سی را رنگ کرد؟

تنوع طرح‌های مختلف یکی از مزایای ورق pvc میباشد که در دسترس مصرف کنندگان است. تولیدکنندگان باید بتوانند طیف وسیعی از رنگ‌ها و گزینه‌های مختلف، از جمله پوشش‌های مات و براق را به شما ارائه دهند. با این حال، اگر از رنگ ورق‌های پی وی سی خود راضی نیستید یا به دنبال بازسازی یک کاشی قدیمی حمام هستید، می‌توانید این کاشی‌های پلاستیکی را رنگ کنید.

هنگام رنگ آمیزی پی وی سی و هر پلاستیک دیگری برای اطمینان از دریافت بهترین نتیجه ممکن، چند مرحله کلیدی وجود دارد:

  • آماده سازی: هنگام رنگ آمیزی پلاستیک، باید مطمئن شوید که پیوند بین رنگ و سطح مواد محکم باشد. برای بهترین نتیجه، توصیه می‌کنیم ورق‌های پی وی سی خود را تمیز کنید تا هرگونه کثیفی، زباله یا چربی از سطح پاک شود. اگر نتوانید کاشی‌های دیوار پی وی سی را آماده کنید، رنگ ممکن است پوسته پوسته شود یا حباب بزند.
  • رنگ آمیزی: مانند رنگ آمیزی چوب یا فلز، شما می‌خواهید مطمئن شوید که از رنگ صحیح استفاده می‌کنید که به طور خاص برای استفاده روی پلاستیک طراحی شده است. محلول باید بر پایه آب باشد نه بر پایه روغن، و می‌توان آن را با استفاده از برس یا غلتک استفاده کرد. قبل از اینکه رنگ اکریلیک مورد نظر خود را روی پانل دیوار پی وی سی اعمال کنید، باید با یک آستر شروع کنید که به مدت 24 ساعت خشک شود.
  • پایان: مطمئن شوید که قبل از نصب ورق‌های پی وی سی، رنگ را کاملاً خشک کرده اید. نباید به لمس چسبناک باشد. همچنین ممکن است مجبور شوید چندین لایه رنگ روی سطح بمالید. برای آخرین بار پس از خشک شدن رنگ، پی وی سی خود را پاک کنید تا از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید، و سپس آماده هستید تا حمام یا آشپزخانه خود را بازسازی کنید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای