ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت چیست

در ابتدا باید اشاره نمود که میل به استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم در چندین سال اخیر مخصوصا در حوزه ساختمان سازی نه‌تنها از رشد خود متوقف نشده بلکه رو به افزایش می‌باشد. استفاده از این ماده پرمصرف صنعتی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد همچنان در حال گسترش است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به داشتن قیمت تمام ‌شده کم، افزایش بازدهی انرژی و امکانات پیشرفته در صنعت ساختمان اشاره نمود. طراحی اصلی این نوع ماده به‌طور خاص برای ساخت نماهای دارای سیستم تهویه، و یا نوسازی آن‌ها بوده است. ورق کامپوزیت همچنین با ارائه دادن راه‌کارهای متنوع، قابلیت سازگاری با تمام زمینه‌های معماری را دارا بوده و می تواند در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله شما هر آنچه را که در مورد ورق کامپوزیت، پرطرفدارترین کاربردهای آن، ویژگی‌های اصلی، رسیدگی به آن، چگونگی تولید، دگرگونی‌ها و تمامی نکاتی که ضروری است، خواهید دانست.

ورق کامپوزیت آلومینیوم چیست

ابتدا نگاهی مختصر می‌اندازیم به آلومینیوم که ماده اصلی تشکیل‌دهنده ورق کامپوزیت می‌باشد. سومین عنصر معدنی که دست‌یابی به آن در سطح زمین خیلی رایج بوده، آلومینیوم می‌باشد. در واقع، سیلیکات‌ها ماده‌ای هستند که حاوی مقادیر زیادی از آلومینیوم می باشند. به علاوه، از یک ماده معدنی معروف دیگر به نام بوکسیت هم می‌توان آلومینیوم استخراج نمود. از ویژگی‌های برجسته این فلز می‌توان به بالا بودن مقاومت در برابر سایش و خوردگی، دارا بودن چگالی کم و رسانایی خوب اشاره نمود. این ویژگی‌های برجسته، آلومینیوم را به عنصری فوق‌العاده مفید برای بسیاری از فرآیندهای صنعتی تبدیل کرده است.

آلومکس

ورق کامپوزیت آلومکس

آلکوتکس

ورق کامپوزیت آلکوتکس

پرمیوم باند

ورق کامپوزیت پرمیوم باند

گلکسی باند

ورق کامپوزیت گلکسی باند

دلتا باند

ورق کامپوزیت دلتا باند

ورق کامپوزیت پلاس باند

ورق کامپوزیت پلاس باند

ورق کامپوزیت اطلس باند

ورق کامپوزیت اطلس باند

ورق کامپوزیت نانو باند

ورق کامپوزیت نانو باند

ورق کامپوزیت گلوری باند

آلوتایل

ورق کامپوزیت آلوتایل

ورق کامپوزیت طلوع باند

ورق کامپوزیت طلوع باند

تویو باند

ورق کامپوزیت تویو باند

قیمت ورق کامپوزیت

نام برند

رنگ بندی

قیمت

آلومکس

سفید،مشکی مات، بنفش

595.000

آلومکس

طرح چوب و طرح آجر

660.000

آلکوتکس

سفید، زرد، مشکی براق، قرمز

450.000

پرمیوم باند

سفید، مشکی، مسی ، طرح سنگ

610.000

نانو باند

تنوع رنگی بالا

315.000

دلتا باند

مات و گلاسه

1.620.000

آلوتک

سفید و مشکی

395.000

ورق کامپوزیت تابلو

مشکی، مات، دودی، سیلور

325.000

در حال حاضر، با استخراج آلومینیوم توسط کشور چین که تولیدکننده اصلی این عنصر فلزی در جهان شناخته شده، تخمین زده می‌شود که سالانه حدود 60 هزار تن آلومینیوم تولید می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که 20 درصد آن به چرخه بازیافت و بازتولید برگشت می‌کند که میزان قابل‌توجهی است. از جمله کاربردهای متداول آلومینیوم که در مقایسه با سایر عناصر فوق العاده به نظر می‌رسند، می‌توان به: ساخت آینه، ساخت ظروف و قوطی به‌عنوان فویل آلومینیومی برای مصارف خانگی اشاره نمود. فرآیند ساخت آلومینیوم دارای استانداردهای متعددی از آلیاژها بوده که برای بخش‌های مختلفی از جمله صنعت ساختمان سازی، تلفن یا صنعت خودرو متغیر می‌باشند. با ترکیب نمودن آلومینیوم با سایر مواد می توان ماده اصلی تشکیل دهنده ورق های کامپوزیت را بدست آورد.

ترکیب و جزئیات لایه‌های تشکیل دهنده ورق‌های کامپوزیت

یک هسته ترموپلاستیک داخلی و دو لایه آلومینیومی برای ساخت ورق کامپوزیت آلومینیوم نیاز هستند. این ورق کامپوزیت به‌طور خاص برای ساختمان‌های دارای سیستم تهویه و همچنین برای نوسازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری طراحی‌شده است. ورق بیرونی آلیاژ آلومینیوم 5005 و یک ورق داخلی 3105 از جمله استانداردهای ساخت آن در نظر گرفته می‌شوند. بسته به نوع بار معدنی به کار رفته در هسته داخلی ورق کامپوزیت، این ورق‌ها به دو گروه تقسیم‌بندی می‌شوند. گروه اول به ورق‌های کامپوزیت غیر قابل احتراق یا نسوز معروف هستند.

یکی از بخش های اصلی فرآیند تولید ورق کامپوزیت فرآیند لایه‌گذاری پیوسته می‌باشد. در این فرآیند ورقه‌ای از موادی که هسته را تشکیل می‌دهد بین دو ورق آلومینیومی دیگر که به‌طور هم‌زمان باز می‌شوند، تحت فشار قرار می‌گیرد. در نهایت، مواد فشرده‌شده صیقل داده می‌شوند تا صافی آن‌ها کامل شود و همچنین یک لایه محافظ نیز بکار برده می‌شود.

هزاره سوم مرکزی تخصصی جهت خرید انواع ورق کامپوزیت و ورق pvc میباشد.

 

کاربردهای ورق کامپوزیت آلومینیومی

بیشترین استفاده از ورق های کامپوزیت به عنوان مواد اولیه برای نصب نماهای ساختمان ها می باشد که ظاهری مدرن و کاربردی به ساختمان می بخشد. موارد دیگری که می توان از ورق های کامپوزیت نیز برای آنها استفاده کرد عبارتند از:

  1.      برای پوشش انواع نما
  2.      برای فضاهای داخلی
  3.      برای ترمیم و استحکام
  4.      برای پوشش ستون ها
  5.      روکش بالکن
  6.      عناصر کاربردی و زیبایی شناختی مانند کنسول و سایبان
  7.      انبوهی از مصارف صنعتی، مانند صنعت خودروسازی.

مشخصه اصلی ورق های کامپوزیت ضخامت ورق ها می باشد.

ورق های کامپوزیت معمولا در دو نوع 5 و 3 میلی متری و ضخامت کلی 4 میلی متر در بازار ایران موجود است.

در صنعت ساختمان بیشتر از ورق های کامپوزیتی با ضخامت 3 میلی متر است

برج ها و ساختمان های بلند از ورق کامپوزیتی با ضخامت 5 میلی متر استفاده می شود.

برای رنگ آمیزی هم از ورق های اقتصادی با پوسته 27 میلی متر استفاده می شود.

ابعاد ورق های موجود 125 سانتی متر عرض و 320 سانتی متر طول می باشد.

جهت اطلاع از ابعاد و قیمت ورق کامپوزیت وارد این صفحه شوید.

موارد استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، ورق کامپوزیت اکثرا در نمای ساختمان‌های دارای سیستم تهویه به‌کار می‌رود. به دلیل کارایی که ورق کامپوزیت آلومینیوم در ایجاد عایق برای ساختمان‌ها دارد، استفاده از این نوع ورق‌ها در چنین ساختمان‌هایی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. نکته نسبتاً جالب در مورد نمای دارای سیستم تهویه این است که بین لایه‌های خود اجازه ایجاد اثر Chimney می‌دهد. این اثر ایجاد شده، یک تهویه مداوم در محفظه نگه‌دارنده خود ایجاد می‌کند و پایداری دما را حفظ می‌کند که منجر به افزایش بهره‌وری انرژی در مقایسه با سیستم‌های متداول‌ می‌شود. بنابراین در زمستان، از گردش آزادانه هوا کاسته شده و گرمای محیط حفظ می‌شود. اما در طول تابستان گرما تخلیه می‌شود و فرآیند گردش هوا به خوبی صورت می‌پذیرد.

در ساخت اتومبیل‌های مدرن، کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه بزرگ از ورق کامپوزیت برای پوشش سقف، دیوارها، درها و کف استفاده می‌شود. در مقایسه با سازه‌های فولادی معمولی، ورق کامپوزیت به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر بوده و عایق حرارتی عالی را فراهم می‌کند. در نتیجه این موضوع باعث کاهش وزن خودرو شده و در عین حال تنظیم دمای آن را بهبود می‌بخشد. ورق‌های کامپوزیت سبک‌وزن در کاربردهای وسایل نقلیه موتوری نیز استفاده می‌شوند. این ورق‌ها را می‌توان با ماشین‌کاری CNC با جزئیات دقیق و به اشکال مخصوص برش و فرم داد. به‌علاوه، هسته ورق‌های کامپوزیت جدای از اینکه از نظر حرارتی کارآمد هستند، برای عایق صدا نیز بسیار مؤثر می‌باشند. ورق‌های کامپوزیت قادر به جذب صدا بوده از آن‌ها برای کاربردهای تجاری و مسکونی و در ساخت دیوارهای خشک به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

میتوانید در ادامه ویدیویی از نحوه نصب ورق کامپوزیت نما را مشاهده مینمایید.

مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد ورق‌های کامپوزیت

ورق های کامپوزیت به‌عنوان محصولی همه‌کاره، قابل بازیافت و با قابلیت نصب سریع و آسان شناخته می‌شود. از زمانی که استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم در صنعت ساخت و ساز آغاز شد، ویژگی‌های آن رفته رفته بهبود پیدا کرد. به‌طوری که امروزه ورق کامپوزیت در طرح‌های متنوع، اشکال مختلف مونتاژ، رنگ‌های پرطرفدار در بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به کاربردتان، بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب و تهیه نمایید. همچنین، ورق کامپوزیت آلومینیوم به‌عنوان یک ماده صنعتی محبوب در صنعت ساختمان بسیار تطبیق‌پذیر می‌باشد. به‌عنوان مثال یک نمونه از تطبیق‌پذیری زیاد آن، می‌توانیم آن را هم در کارهای جزئی و هم در فضای داخلی، برای پوشش مناطق خاصی از نما مورد استفاده قرار دهیم. به‌علاوه، از ورق کامپوزیت نما به‌عنوان عنصر اصلی در دگرگونی‌های عظیم و پیچیده نیز یاد می‌شود.

در رابطه با فواید این نوع ورق‌ها باید اضافه کرد، وقتی ورق کامپوزیت دارای یک هسته عایق باشد، هم می‌تواند انرژی را به‌صورت کارآمدتری ذخیره کند و هم سازگار با محیط زیست می‌باشد. به‌عنوان مثال، اگر یک کامیون یخچال دار با ورق‌های کامپوزیت عایق ساخته‌شده باشد، کامیون به‌طور موثرتری سرما را حفظ می‌کند و به انرژی کمتری برای خنک نگه‌داشتن وسیله نقلیه در هنگام رانندگی در جاده نیاز دارد. ورق کامپوزیت همچنین می‌تواند به کاهش هر گونه آلودگی صوتی کمک کند. این خصوصیت به‌ویژه برای سازه‌هایی که در مناطق شلوغ مانند مرکز شهر یا نزدیک جاده اصلی ساخته می‌شوند بسیار مفید است. همچنین از ورق کامپوزیت برای ساخت بدنه‌های کاروان و کمپ‌روان با کیفیت استفاده می‌شود. با به‌کارگیری هسته‌های ورق کامپوزیت با چگالی سنگین‌تر، صدا را می‌توان هم از قسمت داخل و هم بیرون کاهش داد.

قابلیت‌ها و مشخصات مواد ورق کامپوزیت

  1. اولین مورد، داشتن ثبات زیاد در ابعاد ورق کامپوزیت می‌باشد. به‌عنوان یک ماده، ورق کامپوزیت تغییر شکلی در ابعاد و اندازه خود ایجاد نمی‌کند. این به این معنی است که ماده بکار رفته در ساخت این ورق در هر اندازه‌ای که باشد، بدون از دست دادن خواص خود پایدار می‌ماند.
  2. دومین مورد، انجام جلاکاری، پرداخت و رسیدگی زیاد قبل از تولید نهایی می‌باشد. طیف گسترده‌ای از پرداخت ها که بر روی ورق کامپوزیت صورت می‌پذیرد، قابلیت تطبیق‌پذیری و زیبایی خاصی به آن می‌دهد. ورق کامپوزیت از نوع جامد گرفته تا نوع آینه‌ای یا چوبی، تقریباً با هر نوع پروژه‌ای سازگار است.
  3. سومین مورد، مقاوم بودن در برابر ضربه‌های متعدد می‌باشد. مطالعات اخیر دوام آلومینیوم را در نمای ساختمان به دلیل داشتن عمر طولانی و مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی، تائید می‌کند. به همین دلیل است که در ساخت این نوع ورق‌های صنعتی از آلومینیوم استفاده می‌کنند که خواص زیادی دارد.
  4. چهارمین مورد، داشتن قابلیت بازیافت کامل می‌باشد. مواد تشکیل‌دهنده هسته و ورق‌های پوشش‌دهنده کامپوزیت آلومینیوم را می‌توان بازیافت و مجدداً استفاده کرد. آلومینیوم با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند به‌طور نامحدود بازیافت شود و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
  5. پنجمین مورد، قابلیت مونتاژ سریع، آسان و راحت می‌باشد. سیستم‌های آویز برای مونتاژ ورق کامپوزیت آلومینیوم به ‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که مونتاژ آن‌ها بر روی نما را به روشی سریع و آسان تسهیل کنند. به همین ترتیب در صورت آسیب دیدن بخشی از ورق به‌راحتی می‌توان آن را تعویض و یا جابه‌جا نمود.
  6. ششمین و آخرین مورد، سبک بودن مواد تشکیل‌دهنده ورق کامپوزیت می‌باشد. چگالی کم آلومینیوم، آن را به ماده‌ای ایده‌آل برای سیستم‌های زیرسازی در نماهای دارای سیستم تهویه تبدیل کرده است. 
compoosite

شیوه رنگ‌آمیزی و شکل‌دهی ورق کامپوزیت

بسته به نوع صیقل‌دهی و جلا کاری مورد نظر، ورق کامپوزیت می‌تواند انواع مختلفی از رسیدگی و پوشش‌ها را دریافت کند. از رایج‌ترین رنگ‌های جلا کاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • PVDF (پلی وینیل فلورینه). این محبوب‌ترین پوشش برای کاربردهای معماری در صنعت ساختمان بشمار می‌رود. در نسبت 70 به 30، رزین دارای ظرفیت تا شوندگی بالاتر می‌باشد. به‌علاوه، این ماده مقاومت بهتری در برابر پیری داشته و ورق کامپوزیت را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.
  • FEVE (لومیفلون). FEVE نوعی پوشش با ساختاری بسیار شبیه به PVDF بوده، اما دارای سختی بیشتر و انعطاف‌پذیری کمتر است. این ویژگی امکان دستیابی به محدوده براقیت بیشتری برای ورق کامپوزیت را فراهم می‌کند.
  • HDPE (پلی‌استر با دوام بالا). از سوی دیگر، رنگ HDPE، طیف بالایی از براقیت و برخی از پرداخت‌های خاص مانند سطوح بافت‌دار را امکان‌پذیر می‌کند. این رنگ جلا کاری نیز یکی دیگر از رنگ‌های رایج مورد استفاده در کاربردهای مختلف می‌باشد.

پرداخت ها و جلاکاری‌های جامد، فلزی و خاص نیز از جمله موارد دیگر برای شکل‌دهی نهایی ورق‌های کامپوزیت بشمار می‌روند. ورق کامپوزیت آلومینیوم اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی از پرداخت‌ها و صیقل کاری‌های مختلف بر روی آن انجام شود. علاوه بر این، می‌توان آن را با هر رنگی از نمودار رنگ RAL تطبیق داد. با گذشت زمان، روکش‌های خاصی با جلوه‌های از نوع بافت، تقلید از چوب یا بتن، یا رنگین‌ کمانی با جلوه‌های نورپردازی ویژه اضافه شده‌اند.

رنگ‌های ثابت و متالیک را می‌توان جزء سایر رنگ‌های پرطرفدار برای ورق کامپوزیت معرفی نمود. روکش‌های جلا کاری همگن بوده و به سختی قابلیت رنگ پذیری آن‌ها هنگام تابش نور دچار تغییرات می‌شود. آن‌ها احساس استحکام را به نما می‌دهند و به‌راحتی با سایر پرداخت‌ها ترکیب می‌شوند. رنگ‌های متالیک، بسیار شبیه به رنگ‌های مورد استفاده در بخش خودروسازی می‌باشند. این رنگ‌ها با توجه به تابش نور خورشید، سایه خود را تغییر داده و برای نماهای بزرگ و پروژه‌های برجسته بسیار مناسب هستند. جلوه‌های بافتی، سطوح مات یا براق، سطوح رنگین‌کمانی و روکش‌های چوبی از جمله سایر پرداخت‌ها و جلاکاری‌های خاص هستند. دائماً پیشرفت‌های فناوری جدید را می‌توان در صنعت ساخت ورق کامپوزیت مشاهده نمود.

جهت مشاهده نمونه کارها میتوانید از کانال آپارات هزاره سوم دیدن نمایید.

فرم دهی شکل‌های غیرممکن و پیچیده در نمای ساختمان

ورق کامپوزیت آلومینیوم را می‌توان به روش‌های مختلفی تبدیل و فرم دهی کرد. از جمله آن‌ها می‌توان به روش پانچ کردن اشاره نمود که امکان ایجاد اشکال از نوع نوک تیز را روی سطح ورق ایجاد می‌کند. همچنین، با استفاده از این روش، ایجاد نقشه‌ها یا فرم‌های مختلف نیز مطابق با نیاز کارفرما امکان‌پذیر می‌شود. به‌علاوه، خم کردن توسط غلتک، برای دستیابی به اشکال منحنی مختلف یکی دیگر از روش‌های فرم دهی می‌باشد. از جمله سایر شیوه‌های مرسوم می‌توان به مهر زنی و حکاکی توسط دستگاه CNC برای ایجاد نقش برجسته و شکل‌دهی سه بعدی برای نمایش حجم‌ها روی سطح صاف اشاره نمود. این شیوه‌های شکل‌دهی ورق کامپوزیت آلومینیوم به آن قابلیت تطبیق‌پذیری ویژه‌ای می‌دهد تا برای ساخت طرح‌های مخاطره آمیز و خلاقانه استفاده شود.

به‌علاوه، این ویژگی‌ها ورق کامپوزیت را  به یک ماده ‌ایده‌آل برای ترکیب و ساختن قسمت‌های نما تبدیل می‌کند. فراتر از تصویر معمولی یک نمای مسطح دارای سیستم تهویه، به سادگی قابل مشاهده است که چگونه می‌توان از ورق کامپوزیت برای پروژه‌های برجسته‌تر و طرح‌های خلاقانه استفاده کرد. یکی از خاصیت‌های منحصر به فرد استفاده نمودن از ورق کامپوزیت آلومینیوم این است که به ساختمان‌ها کمک می‌کند تا به ویژگی خاصی دست یابند که می‌تواند توجه تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کند.

نمونه‌هایی از نماهای ساخته‌شده با استفاده از ورق کامپوزیت

انواع فرم دهی ورق کامپوزیت با جزئیات بیشتر

  1. پانچ کردن و قالب زدن. ورق کامپوزیت را می‌توان با پانچ و قالب CNC برش داد. نتیجه استفاده از این شیوه از ایجاد الگوها و سبک‌های هنری گرفته تا نقاشی‌های پیچیده و دقیق روی نمای ساختمان متغیر است.
    قالب زدن ورق کامپوزیت به‌وسیله دستگاه CNC

    قالب زدن ورق کامپوزیت به‌وسیله دستگاه CNC

  2. خم کردن با غلتک. ورق کامپوزیت را می‌توان به‌راحتی با رعایت حداقل شعاع خمشی لازم خم کرد. برای انجام این کار، بهتر است از دستگاه‌های خم کن با رول 3/4 استفاده شود که کارایی بیشتری داشته و دارای عملکرد دقیق می‌باشند. با خم کردن ورق می‌توان ستون‌ها را پوشاند و گوشه‌ها را با ظاهری گرد پنهان نمود.
  3. شکل‌دهی سه بعدی. فرآیند شکل‌دهی سه بعدی، علاوه بر استفاده در ساخت ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم می‌تواند برای سیستم‌های آویز، به‌منظور ایجاد سطوح سه بعدی پیش بینی شده نیز استفاده شود.
    نمایی از فرم دهی سه بعدی ورق کامپوزیت

    نمایی از فرم دهی سه بعدی ورق کامپوزیت

  4. مهر زنی و حکاکی نمودن روی ورق‌های کامپوزیت. با محدودیت‌های بیشتر نسبت به تغییرات قبلی، متوجه می‌شویم که بر روی ورق، از طریق ایجاد اصلاحات در عمق آن، می‌توان حکاکی‌هایی را ایجاد نمود که بدون نیاز به برش آن، فرم‌هایی ایجاد می‌شود.
نمونه‌ای از فرم دهی ورق کامپوزیت بدون برش دادن

نمونه‌ای از فرم دهی ورق کامپوزیت بدون برش دادن

ورق‌های کامپوزیت مقاوم

ورق‌های مقاوم بسته به ترکیب بکار رفته در هسته معدنی داخلی ورق کامپوزیت، ویژگی‌های مناسبی خواهند داشت. به‌عنوان مثال، این نوع ورق‌ها در هنگام آتش سوزی یا چکش خواری از مقاومت بیشتری برخوردار خواهند بود که در ایجاد دگرگونی‌های خلاقانه در نماهای بیرونی ساختمان جنبه بسیار مفیدی دارند. همان‌طور که در قسمت جلا کاری و پرداخت ورق کامپوزیت آلومینیوم توضیح داده شد، با پیشرفت چشمگیر و پیوسته تکنولوژی، برای ورق‌های کامپوزیت، هسته‌های معدنی جدیدی در حال ایجاد شدن هستند. ایجاد و تولید هسته‌های معدنی جدید و پیشرفته به گونه‌ای صورت می‌گیرد که مقاومت خاصی به ورق‌های کامپوزیت داده و آن را برای استفاده در شرایط مختلف سازگارتر کند.

انواع ورق کامپوزیت

  • یکی از انواع مختلف ورق کامپوزیت مدل FR می‌باشد. ورق نوع FR (بازدارنده آتش) شامل یک هسته بازدارنده آتش داخلی است که از رزین‌های ترموپلاستیک با بار معدنی ساخته‌شده است. واکنش آن به طبقه‌بندی آتش سوزی B-s1، d0 (طبق UNE EN 13501-1:2007)، آن را به یک ماده پوششی تبدیل می‌کند که به اکثر نیازهای معماری پاسخگو می‌باشد.
  • A2 یکی دیگر از انواع ورق کامپوزیت می‌باشد. در مورد ورق کامپوزیت A2 باید گفت، این یک ورق غیر قابل احتراق است که از یک هسته معدنی ساخته‌شده است تا بالاترین الزامات نظارتی طبقه‌بندی آتش را برآورده کند. واکنش آن به طبقه‌بندی آتش سوزی آن را به راه‌حل ایده‌آل برای روکش‌کاری ساختمان‌های بلند تبدیل می‌کند.
سفارشها معمولا چند روزه به دستمان میرسد

سفارشهای تهران و حومه حداکثر یک روزه و ارسالهای شهرستان حداکثر سه روزه به دستتان میرسد

بهترین نوع ورق کامپوزیت از نظر شما کدام است

شما میتوانید بهترین ورق کامپوزیتی که مناسب شما هست را با دریافت مشاوره رایگان از ما انتخاب نمایید. جهت دریافت مشاوره با شماره 09122751028 تماس بگیرید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای