مقالات, ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت دلتا باند

ورق کامپوزیت دلتا باند

ورق کامپوزیت دلتا باند 

ورق کامپوزیت دلتا باند یکی از انواع ورق‌های کامپوزیت است که می‌توانیم آنها را جز باکیفیت‌ترین ورق‌های کامپوزیت در نظر بگیریم. همچنین باید بدانید که ورق‌های کامپوزیت  قابلیت شیار و خم را نیز دارند  از این نظر می‌توانیم کیفیت بالایی را برای پوشش رنگ مناسبی که دارند نیز در نظر داشته باشیم.

دلتا باند به‌طورکلی دارای دولایه پوششی رنگ پلی‌استر هستند که این امر باعث شده تا کیفیت رنگ آن به طور مطلوب و ماندگار ثبات زیادی داشته باشد. از نظر رنگ می‌توانیم رنگ‌های سفید، نقره‌ای، کرم، مشکی و قرمز، نوک مدادی، زرد، سبز، طلایی آینه‌ای را برای این ورق در بازار در نظر داشته باشیم.

 در این مقاله قصد داریم ورق کامپوزیت دلتا باند را به طور جزئی بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم، پس خواهشمند است که در ادامه با هزاره سوم همراه باشید تا در این زمینه نکاتی را خدمت شما مطرح سازیم.

ورق کامپوزیت دلتا باند چیست؟

ورق‌های کامپوزیت دلتا باند جزء آن دسته از ورق‌هایی هستند که می‌توانیم آنها را نسبت به وزنی که دارند بررسی کنیم و از این نظر مقاومت بالایی به آنها اختصاص داده می‌شود. همچنین در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی نیز مقاومت بالایی  را نیز نشان خواهند داد که باید به این امر توجه داشته باشید.

به‌طورکلی ورق کامپوزیت ، دارای خواص مکانیکی بسیار خوبی نیز است و دارای عایق حرارتی نیز هستند که کیفیت بالایی را نیز از این نظر را خودشان اختصاص می‌دهند. کیفیت این ورق بیشتر به‌خاطر نوع و طرح‌های مختلفی هستند که بر روی آنها پیاده‌سازی شده‌اند.

انواع مختلف ورق‌های کامپوزیت Delta Bond

اولین نوع ورق‌های کامپوزیت دلتا باند، ورق کامپوزیت نانو است. این نوع ورق در برابر آلودگی‌ها و آتش‌سوزی مقاومت بالایی از خودش نشان می‌دهد. همچنین باید بدانید که این ورق دارای فناوری نانو است و از همین نظر در برابر مواد اسیدی و در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد.

ورق کامپوزیت چهاردانگه
ادامه

ساختار این ورق نانو از نوع قلیایی است .این به این معنا است که هرچه حالت قلیایی از نظر شیمیایی بیشتر باشد، ورق کامپوزیت مربوطه مقاومت بسیار بالایی را از این نظر نشان می‌دهد. البته باید این مورد را در نظر بگیریم که مقدار قلیایی بودن هرچه بیشتر باشد، به ضرر حالت اسیدی مواد نیز خواهد بود.

در خصوص مورد بعدی می‌توانیم به ورق کامپوزیت رنگی و کامپوزیت طرح چوب اشاره داشته باشیم . ورق کامپوزیت رنگی مربوطه دارای رنگ‌های مختلفی است که از این نظر پوشش رنگی بسیار با کیفیتی را نیز می‌توانیم برای آن در نظر داشته باشیم. ارتباط بین نور و ماده و بازتاب و شکست نور می‌تواند کیفیت این محصول را به ما ارائه دهد .

از دیگر ورق‌های دلتا باند می‌توانیم به ورق ضدباکتری اشاره کنیم. این نوع ورق دارای هسته پلی‌اتیلن است و بسیار سبک و مقاوم نیز است که می‌توانیم آن را یکی از مقاوم‌ترین ورق‌های کامپوزیت در برابر آلودگی‌ها و  باکتری‌ها بنامیم.

 باید در نظر داشته باشید که ورق کامپوزیت ضدباکتری دلتا باند دارای روکش ضدباکتری است که روی سطح آن را به طور کامل پوشانده است و پوشش موردنظر می‌تواند ظاهر بسیار زیبایی را برای این نوع ورق بیافریند به‌طوری‌که از این ورق در مناطق آزمایشگاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد .خاصیت ضدباکتری بودن تنها مخصوص ورق کامپوزیت دلتا باند است. این برند توانسته با تولید ورق کامپوزیت مربوطه برای خود محبوبیت بسیار بالایی ایجاد کند.

ورق کامپوزیت ضدحریق نیز یکی دیگر از انواع ورق‌های کامپوزیت شرکت دلتا باند است که کیفیت‌های متنوعی را می‌توانیم برای آن در نظر داشته باشیم. همچنین باید  این مورد را به‌خاطر بسپارید  که این نوع ورق دارای دولایه آلومینیوم است و برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

ورق کامپوزیت دلتا باند

بررسی نکات دیگر در خصوص ورق Delta Bond

در خصوص این ورق ها باید بدانید که تنوع رنگی بسیار زیادی را می‌توانیم دراین‌خصوص برای آنها در نظر داشته باشیم. همچنین باید بدانید که ورق کامپوزیت دلتا باند مقاومت بسیار بالا در برابر آتش ایجاد می‌کند . وجود خاصیت آکوستیک در ورق‌های کامپوزیت دلتا باند باعث شده تا از آنها به‌عنوان عایق صدا استفاده شود که بیشتر برای نمای ساختمان نیز دراین‌خصوص به کار می‌رود.

ورق پی وی سی تابلوسازی
ادامه

 به طور عمده نیز می‌توانیم بگوییم که یکی از خاصیت‌های مهم ورق‌های کامپوزیت دلتا باند خاصیت ضد صدا بودن آنها است  و این ضد صدا بودن کاربرد آنها را چندین برابر بیشتر نموده است که باید به‌تمامی موارد مربوط به آن توجه داشته باشیم؛ چون اهمیت خاص خودش را ایفا می‌کند.

خاصیت ضد لرزه‌ای یکی دیگر از موارد مهمی است که می‌توانیم برای ورق کامپوزیت در نظر بگیریم به‌طوری‌که اگر زلزله رخ دهد این ورق‌ها از فروپاشی کل ساختمان جلوگیری می‌کنند که  این امر مخصوص ورق کامپوزیت دلتا باند خواهد بود. از نظر خاصیت‌هایی که می‌توان در خصوص ورق کامپوزیت دلتا باند به آن اشاره کنیم نبود نیاز شستشو برای این ورقه‌ها است.

همچنین باید این مورد را در نظر بگیریم که ورق‌های کامپوزیت دلتا باند قیمت‌های متنوعی را به خودشان اختصاص می‌دهند و روند قیمت‌گذاری برای این نوع ورق‌ها بیشتر به‌خاطر رنگ و طرحی است که در این ورق به‌کاررفته است. ورق‌هایی کامپوزیت دلتا باند به‌آسانی نیز تعویض می‌شوند. استفاده از این نوع ورق‌ها باعث آب‌بندی ساختمان نیز می‌گردند . 

نتیجه‌گیری

در این مقاله ما ورق کامپوزیت دلتا باند را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که این نوع ورق‌های کامپوزیت کیفیت‌های خاص خودشان را دارند. همچنین در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی نیز تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌گردند که باید آن را در نظر بگیرید. به‌طورکلی ورق‌های کامپوزیت دلتا باند در اندازه‌ها و تعداد مختلفی تولید می‌شوند و به بازار  باکیفیت بالایی عرضه می‌گردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

28 دیدگاه در “ورق کامپوزیت دلتا باند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *