ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت پلاس باند

ورق کامپوزیت پلاس باند

ورق کامپوزیت پلاس باند

ورق کامپوزیت پلاس باند یکی از مواد ساختمانی پرطرفدار و باکیفیت موجود در بازار است که در سالهای اخیر مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان های مدرن قرار گرفته است. ورق کامپوزیت شامل یک هسته پلی‌اتیلنی است که دو طرف آن را یک لایه نازک آلومینیوم پوشانده است. وجود فلز آلومینیوم و هسته غیرفلزی آن شرایطی را فراهم کرده که منجر به گستردگی استفاده از آن در معماری نوین شده است. ویژگیهای خاص ورق کامپوزیت پلاس باند موجب کاربردهای متفاوت این متریال می‌شود که در این مقاله برخی از آنها را با هم بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد ساخت نمای جدید برای ساختمانتان با ورق کامپوزیت نما را دارید با ما همراه باشید.

کاربردهای ورق کامپوزیت پلاس باند چیست؟

  • ورق کامپوزیت پلاس باند انتخاب مناسبی برای نمای بیرونی ساختمان است. تنوع رنگ و طرح آن جلوه شیک و مدرنی به ساختمانها می‌دهد.
  • از این ورقها می‌توان برای ساخت سایبان، سقف کاذب، تزئینات داخلی آشپزخانه و روکش ستونها استفاده کرد.
  • ورق کامپوزیت پلاس باند در پوشش دیوارهای داخلی ساختمان های لوکس و به منظور زیباسازی بیشتر آنها کاربرد دارند؛ از جمله این کاربردها می‌توان به راهروها و لابی ها، دیواره تالارها، آرایشگاه ها و ورزشگاه های بزرگ اشاره کرد.
  • این ورقها در ساخت تابلوها و کیوسکها، سقف پمپ بنزینها و بیلبوردها هم کاربرد زیادی دارند.
  • از ورق کامپوزیت پلاس باند برای بازسازی و مدرن‌سازی ساختمانهای قدیمی هم استفاده می‌شود.

مزایای ورق کامپوزیت پلاس باند

  • ورق کامپوزیت پلاس باند بسیار سبک است و نسبت به روکشهای سنتی که قبلا در نمای ساختمان به کار می‌رفتند ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. هنگام زلزله این ورق خرد نمی‌شود و نمی‌ریزد و به دلیل نحوه نصب روی نما دربرابر نوسانهای زمین‌لرزه قابلیت جابجایی و انعطاف دارد و برای عابرین زیر ساختمان مشکل جدی ایجاد نمی‌کند.
  • این ورقها تنوع رنگ زیادی دارند و دست سازنده را برای انتخاب کامپوزیت دلخواه باز می‌گذارند.
  • رنگ به کار رفته روی کامپوزیت بسیار باکیفیت است و هنگام نصب روی دیواره آسیب نمی‌بیند.
  • تنوع طرحهای ورق کامپوزیت پلاس باند جلوه‌های زیبایی به نماهای ساختمان و دیواره‌های داخلی آن می‌دهد.
  • تعمیر و نگهداری ورق کامپوزیت راحت و کم‌هزینه است و به راحتی هم تمیز می‌شود. این ورقها در قطعات جدا روی نما نصب می‌شوند و برای تعویض یک قطعه آسیب‌دیده نیازی به تخریب و بازسازی کل نما نیست.
  • ورق کامپوزیت پلاس باند دوام طولانی و مقاومت بالایی دربرابر خراشیدگی و فرسودگی دارد؛ بنابراین استفاده از آن در نمای ساختمان مناسب است.
  • این کامپوزیتها عایق حرارتی خوبی هستند و موجب حفظ گرمای داخل ساختمان در زمستان و جلوگیری از ورود گرمای آفتاب به داخل در فصل تابستان می‌شوند؛ درنتیجه برقراری تعادل دمایی در فصول مختلف سال راحت‌تر انجام می‌شود.
  • ورقهای کامپوزیتی عایقهای صوتی خوبی هستند و به همین خاطر برای ساخت اتاقهای آکوستیک انتخاب مناسبی هستند.
  • ورقهای آلومینیومی بسیار انعطاف‌پذیرند، راحت خم می‌شوند و می‌توان به آنها شکل دارد. به همین دلیل از ورقهای کامپوزیتی برای ساخت سطوحی که گنبدی، منحنی یا دارای اشکال مدرن هستند استفاده می‌شود.
  • این ورقها در ابعاد مختلفی قابل تولید و برش هستند؛ درنتیجه نسبت به سایر متریالهای قابل استفاده در ساختمان‌سازی، محدودیت اجرایی کمتری دارند. همچنین برش ورقها به راحتی و با انواع دستگاههای برش قابل انجام است. همین موضوع استفاده از آنها را راحت‌تر می‌کند و موجب محبوبیت ورقهای کامپوزیت پلاس باند در بین سازندگان نمای ساختمان شده است.
  • ورقهای کامپوزیتی دربرابر موریانه و میکروارگانیسمها مقاوم هستند و از تخریب ساختمان توسط آنها هم جلوگیری می‌کنند.
  • رنگهای به کار رفته روی کامپوزیت از آن در مقابل اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت می‌کند.
  • ورقهای آلومینیومی قابل بازیافت هستند و از این نظر نسبت به برخی مصالح ساختمانی دیگر به محیط زیست آسیب کمتری می‌رسانند.
  • ورق کامپوزیت پلاس باند برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف مناسب است به همین علت در هر کجای کشور که ساکن باشید مشکلی برای استفاده از این ورق نخواهید داشت. کافی است با شماره تلفنهای شرکت هزاره سوم تماس برقرار کنید تا کارشناسان در مورد نحوه سفارش و ارسال ورقهای کامپوزیت شما را راهنمایی کنند.
ورق کامپوزیت تابلو
ادامه
کامپوزیت پنل

نحوه نصب ورق کامپوزیت

نصب این ورقها بسیار راحت انجام می‌شود؛ البته مثل هر کار دیگری نیاز به تخصص و تجربه دارد. قبل از نصب پانلها، ابتدا زیرسازی مناسب انجام می‌شود. درست است که زیرسازی کمی زمان نصب پانلهای کامپوزیت را طولانی‌تر می‌کند اما سبب دوام بیشتر نمای کامپوزیتی و جلوگیری از آسیب به ساختمان می‌شود. سپس پانلها با پرچ، پیچ یا میخ ساخته شده از فولاد ضدزنگ نصب می‌شوند. انتخاب نحوه اتصال پانلها به کارکرد آنها، محل نصب، ضخامت پانل، زیبایی نما و هزینه تمام شده بستگی دارد. اتصالات باید دارای عرض مشخص باشند. پانلهای آماده شده در قطعات مجزا روی سطح نصب و آب‌بندی می‌شوند تا از نفوذ رطوبت و باران به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

قیمت ورق کامپوزیت پلاس باند چقدر است؟

قیمت این ورقها به عوامل مختلفی از جمله ضخامت لایه‌های آلومینیومی، رنگ و رزین استفاده شده روی آن، اندازه قطعات پیش ساخته، حمل و نقل و خدمات پس از فروش بستگی دارد.

نحوه خرید ورق Plus Bond

ورق کامپوزیت پلاس باند یک ماده صنعتی و مدرن است که به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردش ازقبیل سبکی، زیبایی، ثبات رنگ، سهولت نصب و تنوع رنگ و طرح امکان ساخت نماهایی با طراحی های مدرن و پیچیده را فراهم می‌کند؛ به همین دلیل در سالهای اخیر بسیار مورد اقبال معماران، طراحان و سازندگان ساختمانهای بزرگ و لوکس قرار گرفته است.

در بازار کامپوزیت کشور برندهای مختلفی که محصول شرکتهای متفاوت هستند موجود است. هر کدام از آنها ویژگی ها و هزینه‌های متفاوتی دارند. طرحها و رنگهای متنوع ورقها به حدی گسترده‌اند که برای هر سلیقه‌ای طرح موردنظر وجود دارد. ورق کامپوزیتی که برای تزیین دیواره داخلی یک هتل استفاده می‌کنید متفاوت از ورقی است که در نمای یک ورزشگاه یا فروشگاه به کار می‌رود. برای اینکه مناسب‌ترین انتخاب را با توجه به نیاز و بودجه خود داشته باشید حتما اول در مورد این برندها و نحوه استفاده از آنها تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. برای پرسیدن سوالات خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برند ورق کامپوزیت می‌توانید با کارشناسان هزاره سوم تماس بگیرید.

ورق کامپوزیت چهاردانگه
ادامه

این ورق در 20 رنگ متفاوت ارائه میشود.

این ورق ساخت ایران میباشد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

6 دیدگاه در “ورق کامپوزیت پلاس باند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *