ورق pvc

آشنایی با مزایا و کاربردهای ورق PVC

آشنایی با مزایا و کاربردهای ورق PVC

در این مقاله از شرکت هزاره سوم سعی شده است تا به موصوع آشنایی با مزایا و کاربردهای ورق PVC پرداخته شود. ممکن است که شما هم در حین سفارش کابینت یا محفظه‌های صنعتی، نام ورق پی وی سی را شنیده باشید. ورق پی وی سی با ویژگی‌های مختلف، از جمله انعطاف پذیری در ضخامت‌های گوناگون، برای ساخت انواع کابینت، کمد و سایر دکوری‌های چوبی در دکوراسیون و ساختمان سازی کاربرد دارد. این ورق پرکاربرد در انواع گوناگونی وارد بازار می‌شود تا مطابق نیاز مشتری مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله با این ورق آشنا شده و انواع آن را بشناسیم.

ورق پی وی سی چیست؟

ورق پی وی سی، ورق هایی از جنس پی وی سی هستند؛ مواد پلیمری فشرده شده‌ای که با ویژگی‌های خاصی چون ضد آب بودن و مقاومت بالا وارد بازار می‌شوند. هرچه میزان فشردگی مواد در این ورق بیشتر باشد، کیفیت کار نهایی بالاتر خواهد بود. این نوع ورق با توجه به نیاز مشتری، در ابعاد و ضخامت متفاوت وارد بازار می‌شود تا مشتریان با توجه به محصول تولیدی از انواع آن بهره گیرند. عبارت PVC که مخفف نام این ورق است، در فارسی به معنای پلی وینیل کلراید است. ورق‌های پی وی سی از این پلاستیک که در قرن نوزدهم کشف شده است، ساخته می‌شود.

ویژگی‌های ورق‌ پی وی سی

در صنعت ساختمان سازی، ویژگی محصولات استفاده شده از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر زیادی بر کیفیت ساختمان می‌گذارد. ورق پی وی سی با ویژگی‌های زیر، گزینه مناسبی برای این صنعت شناخته می‌شود.

– دوام و مقاومت بالا در برابر ضربه، خط و خش و آب
– انعطاف بالا و قابلیت شکل پذیری با ابزار
– عایق صوتی، سرمایشی و گرمایشی
– ضد میکروب و حشرات و همچنین قابلیت تمیزکاری آسان

در کنار تمامی این ویژگی‌ها، وزن سبک این ورق باعث شده است که به راحتی محصولات تهیه شده از آن بر روی دیوار نصب شود و با استحکام بالا تا مدت زمان زیادی عمر کند.

بهترین نوع ورق PVC
ادامه

در صورت نیاز به خرید ورق کامپوزیت نیز میتوانید با شماره 09122751028 تماس بگیرید.

انواع ورق پی وی سی

ورق PVC به دلیل کاربرد گسترده در صنعت ساختمان سازی، در انواع مختلف رنگ، ضخامت، ابعاد، تعداد لایه و … وارد بازار می‌شود. در این قسمت به طور کلی به بررسی سه نوع عمده آن از لحاظ ساختار فیزیکی می‌پردازیم:

1. ورق pvc خام:
این ورق همانطور که از نامش پیداست، مواد پلیمری فشرده شده به رنگ سفید است که هیچ روکشی بر روی آن قرار نگرفته است. به همین دلیل قیمت این نوع ورق پی وی سی نسبت به سایر مدل‌ها کمتر است و معمولا برای محل‌هایی که زیبایی اهمیت چندانی ندارد، استفاده می‌شود.

2. ورق پی وی سی روکش دار:
گاهی برای ساخت محصولات دکوراتیو و مهم در ساختمان سازی از ورق‌های روکش دار استفاده می‌شود تا محصول تولیدی از زیبایی و مقاومت بیشتری برخوردار باشد. در این صورت بعد از تهیه ورق پی وی سی خام، بر روی آن روکش هایگلاس یا طرح چوب استفاده می‌شود. بسیاری از محصولات چوبی که امروزه در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون مشاهده می‌شوند، ورق پی وی سی طرح چوب هستند.

3. ورق پی وی سی طرح چوب:
ساخت محصولات دکوراتیو با چوب به دلیل پیچیدگی و زحمت زیاد باعث می‌شود که محصول نهایی از قیمت بالایی برخوردار باشد و معمولا تولید آن در تعداد بالا کار دشواری است. استفاده از ورق PVC با روکش طرح چوب می‌تواند همان حس تازگی و گرما چوب را القا کرده و محصولاتی شیک و با کیفیت ارائه دهد.

4. ورق پی وی سی هایگلاس:
یکی از روکش‌های پلاستیکی که کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد، هایگلاس است. هایگلاس با سطح صاف و صیقلی خود باعث بازتاب نور خورشید و درخشندگی بیشتر می‌شود. به طوری که می‌توان از این بازتاب برای چیدمان و دکوراسیون فضاهای کوچک و بزرگ بهره گرفت.

ورق PVC اسلامشهر
ادامه

5. ورق پی وی سی سه لایه:
ورق پی وی سی سه لایه ای که در این نوع ورق استفاده می‌شود، دارای سه لایه است. لایه میانی این ورق از مواد پلیمری پر شده است و دو لایه دیگر آن از مواد پلیمری نرم تر تشکیل شده‌اند. این نوع ورق PVC به دلیل ساختار سه لایه‌ای خود، مقاومت بالاتری در برابر ضربه و شکستگی دارد و برای استفاده در محل‌هایی که به مقاومت بالایی نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

6. ورق پی وی سی فومی:
ورق پی وی سی فومی دارای ساختاری سبک و فومی است که از مواد پلیمری فشرده شده تشکیل شده است. این نوع ورق PVC به دلیل وزن سبک و مقاومت خوب در برابر رطوبت، در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی و تولید محصولات دکوراتیو استفاده می‌شود. از مزایای این نوع ورق می‌توان به عایق‌بندی خوب در برابر صدا و حرارت، ایجاد سطح صاف و قابلیت شکل دهی با استفاده از ابزارهای ساده اشاره کرد.

آشنایی با مزایا و کاربردهای ورق PVC

مزایای ورق پی وی سی

ورق PVC دارای مزایای بسیاری است که شامل مواردی مانند:

  • ضد رطوبت بودن
  • سبک بودن
  • قابلیت نصب آسان و پیچ خور
  • مقاوت در برابر مواد شیمیایی
  • عدم جذب حشرات (برخلاف ام دی اف)
  • آنتی باکتریال
  • عایق صوتی و حرارت

در مورد قیمت ورق فومیزه PVC، باید گفت که قیمت آن توسط چندین عامل تعیین می‌شود، از جمله:

  1. برند و کارخانه تولید کننده
  2. کیفیت ورق
  3. نوع ورق (سه لایه، روکش دار و غیره)
  4. ضخامت و ابعاد ورق

ورق فومیزه PVC با کیفیت بالاتر و نوع حفره‌دار درجه چندم آن، قیمت بالاتری دارد. ورق فومیزه سه لایه نیز از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین، ورق فومیزه PVC رنگی و با فینیش براق تر نیز با قیمت بالاتری همراه است. لذا، برای تعیین دقیق قیمت ورق فومیزه PVC، باید به این عوامل توجه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

1 دیدگاه در “آشنایی با مزایا و کاربردهای ورق PVC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *