ترموود

روف گاردن ترموود

روف گاردن ترموود

روف گاردن ترموود (Thermowood Roof Garden)

روف گاردن ترموود یکی از بهترین انواع روف گاردن هم از نظر زیبایی و هم کیفیت است. حتما با Roof Garden یا پشت بام سبز آشنایی دارید. شاید تصاویر زیبای روف گاردنهای مختلف را در اینترنت دیده باشید؛ شاید هم خودتان تصمیم به ساخت روف گاردن روی پشت بام ساختمانتان گرفته‌اید.

در دنیای مدرن که جمعیت روز به روز بیشتر می‌شود و فضای کمتری برای ساخت و ساز وجود دارد، ویلاها و خانه‌های قدیمی حیاط‌دار جای خود را به آپارتمانها و برجها داده‌اند. ساکنان کلانشهرها از دیدن حوض کوچک وسط حیاط و باغچه سرسبزی که در آن سبزی و گل بکارند محروم شده‌اند.

از آنجایی که همیشه بشر به دنبال یافتن راه‌حل است در سالهای اخیر ساخت انواع روف گاردن به ویژه روف گاردن ترموود بر پشت بام ساختمانهای بلند شهری گسترش پیدا کرده است تا حس طراوت و آرامش را به شهروندان هدیه کند.

اگر مایلید اطلاعات بیشتری در مورد روف گاردن ترموود به دست بیاورید با سایت هزاره سوم همراه باشید.

روف گاردن ترموود چیست؟

برای ساخت فضای سبز روی پشت بام از مصالح و مواد متنوعی مانند سنگ، چوب، فلز، پلاستیک و... می‌توان استفاده کرد. هر کدام از این متریالها ویژگیهای خاص خود را دارا هستند که سازندگان با توجه به موقعیت ساختمان، کاربرد فضای سبز و بسیاری از دلایل کارشناسی دیگر، برخی از این متریالها را استفاده می‌کنند.

ترموود نوعی چوب است که طی فرایند خاصی در دمای بالای 180 تا 220 درجه حرارت و بهبود داده می‌شود. ترموود مزایایی دارد که در سالهای اخیر اکثر سازندگان برای ساخت Roof Garden آن را پیشنهاد می‌دهند. شما هم اگر قصد احداث Roof Garden را دارید می‌توانید برای انتخاب متریال مناسب با کارشناسان هزاره سوم مشورت کنید. 

مزایای ساخت روف گاردن ترموود

  • اولین عاملی که باید مورد توجه قرار بگیرد، وزنی است که قرار است روی فونداسیون و ستونهای ساختمان ایجاد فشار کند. اگر پیش از احداث ساختمان، برای روف گاردن برنامه‌ریزی شده باشد، مهندسین در ساخت فونداسیون به این مساله توجه می‌کنند. اما اغلب پس از ساخت، مالک تصمیم به احداث روف گاردن می‌گیرد. برای اینکه بار تحمیل شده به ساختمان زیاد نباشد باید از سبکترین متریالها استفاده کرد. ترموود به دلیل تغییرات حاصل از فرایند تولیدش، بسیار سبک است. همچنین سریع و راحت نصب می‌شود.
  • ترموود در برابر تغییرات دمایی، باران و برف، تابش خورشید و رطوبت بسیار مقاوم است و برای روف گاردن که همیشه در معرض تغییرات آب و هوا و آبیاری گیاهان قرار دارد، گزینه مناسبی است.
  • ترموود در فرایند تولید خود، رطوبت زیادی از دست می‌دهد و برای رشد قارچها و باکتریها محیط مساعدی نیست.
  • جنس چوبی ترموود در کنار گلها و گیاهان و سنگها، نمای زیبایی از طبیعت و جنگل را تداعی و به مخاطب حس آرامش را القا می‌کند.
  • شستشو و نگهداری ترموود بسیار راحت است.
  • ترموود یک عایق حرارتی عالی است و از هدر رفت انرژی ساختمان جلوگیری می‌کند.
  • همچنین به دلیل اینکه ترموود در رنگهای مختلف تهیه می‌شود، مشتری حق انتخاب دارد تا روف گاردن زیباتری بسازد.
  • ترموود یک متریال سازگار با محیط زیست است و پس از تخریب روف گاردن یا ساختمان در آینده قابل بازیابی است.
  • دوام و استحکام ترموود بسیار بالاست و با توجه به هزینه‌ای که صرف ساخت روف گاردن می‌شود، انتخاب ترموود کاملا منطقی و به‌جاست.
بهترین ترموود موجود در بازار
ادامه

جهت کسب اطلاع بیشتر در مورد ترموود تراس میتوانید دیگر مقاله ما در سایت را مطالعه نمایید.

ترموود روف گاردن

معایب ساخت Roof Garden

  1. ترموود نسبت به برخی از مصالح و مواد دیگر قیمت بالاتری دارد و قبل از تصمیم به انتخاب آن به عنوان متریال اصلی باید درمورد هزینه‌ها هم تصمیم بگیرید.
  2. اگر ترمود رنگ و جلا نخورده باشد در برابر اشعه ماورابنفش خورشید آسیب‌پذیر می‌شود.
  3. رطوبت کم در ترموود انعطاف آن را نسبت به برخی از مصالح کمتر می‌کند. همچنین زمان اشتعال آن کوتاه است.

نکاتی که باید در ساخت Roof Garden مورد توجه قرار بگیرند:

  1. با توجه به انواع و درجه‌بندی مختلف ترموود بهتر است برای انتخاب نوع مناسب آن از یک فرد متخصص و باتجربه کمک بگیرید. استحکام، یکنواختی، زیبایی و قیمت گریدهای مختلف ترموود با هم متفاوت است.
  2. زیرسازی و عایق‌بندی مناسب را حتما انجام دهید تا بعد از اتمام کار دچار مشکلاتی مانند نشتی آب یا نمای نامناسب حاصل از روکاری لوله‌ها و سیمها نشوید.
  3. محل قرارگیری لوله‌ها، کابلها و سایر موارد مرتبط با تاسیسات را از قبل مشخص کنید.
  4. هزینه ساخت روف گاردن ترموود را براورد کنید و سپس برای چیدمان و دکوراسیون برنامه‌ریزی کنید.
  5. درمورد شرایط تعمیر و نگهداری روف گاردن ترموود اطلاعات کافی کسب کنید. احتمالا نیاز است هر چند سال یکبار رنگ‌کاری ترموود را تکرار کنید و یا برنامه مشخصی برای شستشو و تمیزکاری آن داشته باشید.

هزینه ساخت روف گاردن ترموود

  • متراژ Roof Garden و میزان استفاده از ترموود در آلاچیق، نیمکت، نرده، کفپوش، کاور پله، فلاور باکس و تری باکس در هزینه ساخت موثر است.
  • ترموود انواع مختلفی دارد و با توجه به دما و فرایند ساخت، درجه‌بندی می‌شود. بهترین و شناخته‌شده‌ترین ترموود ساخت کشور فنلاند است که قیمت و کیفیت بالاتری دارد. در کشور ما برای کاهش هزینه از چوبهای حرارت‌دیده ایرانی هم استفاده می‌شود که طبیعتا هم قیمت و هم دوام کمتری دارند. انتخاب مصالح مناسب با مشورت فرد باتجربه و نظر شخصی مشتری یا مالک صورت می‌گیرد.
  • اینکه در ساخت Roof Garden فقط از ترموود استفاده شود و یا ترکیبی از متریالهای مختلف مانند سنگ و پلاستیک و فلز و... به کار رود بر هزینه تمام شده Roof Garden تاثیر می‌گذارد. گیاهان انتخابی، کیفیت تاسیسات روف گاردن و دستمزد سازنده را نیز باید درنظر گرفت.
  • اتصال پروفیلها و چوبها با روشهای مختلفی مانند پیچ کردن، زبانه و یا کلیپس انجام می‌شود که هر کدام ویژگیها و البته هزینه مخصوص به خود را دارند. انتخاب اتصالات مناسب بستگی به کاربردی دارد که مورد نظر مالک یا سازنده است و دوام و زیبایی هر کدام با دیگری متفاوت است.
استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا
ادامه

ترموود متریالی است که به دلیل دوام و زیبایی که دارد در سالهای اخیر انتخاب اول سازندگان روف گاردن بوده است. ساخت روف گاردن و انتخاب مصالح مورد نیاز یک کار کاملا تخصصی است. کارشناسان هزاره سوم می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند و به سوالاتتان پاسخ دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *