مقالات, ورق کامپوزیت

ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند

ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند

ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند

در این مقاله یکی از بهترین برندهای ورق کامپوزیت را به شما معرفی خواهیم کرد. ورق کامپوزیت دلتا باند یکی از پرفروش ترین برندهای ورق کامپوزیت است که در ادامه به ویژگی ورق کامپوزیت دلتاباند می پردازیم  ادامه با ما همراه باشید.

مزایای مواد کامپوزیت چیست؟

ورق کامپوزیت دارای مزایای بسیاری هستند که در صورت لزوم، قابل کنترل هستند. به طور کلی، می توان به مزایای زیر اشاره کرد:

- مقاومت بالا در مقایسه با وزن آنها: مواد کامپوزیت نسبت به وزن خود، مقاومت بالایی دارند.

- مقاومت در برابر خوردگی: این مواد توانایی مقاومت در برابر خوردگی را دارند.

- خواص مکانیکی بهتر: مواد کامپوزیت نسبت به فلزات، خواص مکانیکی بهتری دارند.

- خواص عایق حرارتی: آنها دارای خواص عایق حرارتی ممتازی هستند.

این خصوصیات، موجب استفاده گسترده از مواد کامپوزیت می شوند. عملکرد این مواد به عوامل مختلفی، مانند نوع مواد و ترکیب درصد آنها، شکل و ترتیب مواد تقویت کننده و اتصال بین ماتریس و ماده تقویت کننده، بستگی دارد.

 انواع ورق کامپوزیت دلتا باند

ورق کامپوزیت دلتا باند ، از ترکیب لایه های مختلف و روکش آلومینیومی تشکیل می شود. دو صفحه آلومینیومی با روکش سطح، هسته پلی اتیلن را فراگیر می کنند. اتصال بین این سطوح آلومینیومی و هسته از طریق فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی انجام می شود که باعث می شود ورق کامپوزیت بسیار مقاوم در برابر شکستن شود.
برای خرید ورق کامپوزیت نقره ای و آشنایی با آن وارد لینک شوید.

ورق کامپوزیت نانو:

ویژگی ورق کامپوزیت دلتاباند نانو، دارای ویژگی های ضدآلودگی، مقاومت در برابر آتش و استحکام بالا است. این ویژگی ها به لطف فناوری نانو و ویژگی های منحصر به فرد آن نظیر خودتمیزکنندگی و مقاومت در برابر مواد اسیدی و خوردگی، به آن ارتباط داده می شود. همچنین، ورق کامپوزیت نانو قلیایی نیز است. بنابراین، در مقایسه با پنل های PVDF معمولی، هنگام استفاده از نانوذرات، نیازی به نگرانی درباره تمیز کردن سطح بیرونی، به ویژه در ساختمان های بلند، ندارید.

ورق کامپوزیت دلتا باند رنگی:

ورق کامپوزیت دلتا باند از رنگ های موجود در طبیعت مانند رنگ های رنگین کمان الهام گرفته است. سطح میان ورق های کامپوزیت با روکش براق ویژه ای پوشانده شده است که احساسی نرم و رنگارنگ ایجاد می کند. تعامل بین نور و ماده، بازتاب، شکست و جذب تأثیر رنگ را در این محصول نمایان می سازد. در واقع، وجود توابع فوق الذکر باعث می شود رنگ های مختلف با تابش نور به زوایای مختلف دیده شوند. از این ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند می توان برای دکوراسیون داخلی و خارجی در اماکن عمومی، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز خرید، تبلیغات نمایشگاهی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

ورق کامپوزیت ضدباکتری:

ورق کامپوزیت دلتا باند آلومینیومی ضدباکتری، یکی از محصولات اختصاصی شرکت دلتا باند است. این نوع آلومینیوم از هسته ای سبک و مقاوم در برابر آلودگیساخته شده است و ویژگی ورق کامپوزیت دلتاباند این است که از فناوری پیشرفته ای برای لایه بندی بین دو صفحه آلومینیومی استفاده می کند. روکش ضدباکتری بر روی سطح ورق استفاده می شود. این پوشش نه تنها ظاهری زیبا و جذاب ایجاد می کند، بلکه خاصیت ضدباکتری آن نیز می تواند در محیط های خاص مانند اتاق عمل، مراکز تولید و ذخیره دارو، آزمایشگاه ها و غیره، به محیط حفاظت کند.

ورق کامپوزیت شیراز
ادامه

ورق کامپوزیت ضد حریق:

ویژگی ورق کامپوزیت دلتاباند ضدحریق این است که از دو لایه ورق آلومینیوم و یک هسته پلاستیکی غیرقابل اشتعال است. این نوع ورق، به عنوان یک نمونه جدید از ورق کامپوزیت آلومینیوم، تولید می شود. در واقع، هسته پلاستیکی شامل عناصر مقاوم در برابر آتش است که منجر به ایجاد یک محصول ضد حریق می شود. همچنین، این محصول با استفاده از استانداردها و آزمون های ویژه بررسی شده و دارای یک گواهی کیفیت درجه یک است. علاوه بر این، این ماده غیرقابل اشتعال دارای خصوصیات مناسبی است و در صورت بروز حریق، هیچ گاز مضری را به محیط اطراف منتشر نمی کند.

مشخصات فنی و فیزیکی ورق کامپوزیت :

مشخصات فنی و فیزیکی ورق کامپوزیت بسیار سبک است و در حدود 5-8 کیلوگرم در هر متر مربع وزن دارد. به مقایسه با سایر مواد مانند سنگ، شیشه و سیمان، این وزن کمترین وزن را دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، دیواره بیرونی ورق کامپوزیت آلومینیوم حدود 90٪ سبک تر از گرانیت، حدود 85٪ سبک تر از سیمان، حدود 75٪ سبک تر از شیشه و حدود 50٪ سبک تر از پانل های معمولی است. این کاهش وزن می تواند در محاسبه ضریب لرزه ای سازه تأثیرگذار باشد.

خاصیت آکوستیک ورق کامپوزیت : ویژگی ورق کامپوزیت دلتاباند آکوستیک  نیز بسیار مناسب است. ناحیه خالی پشت پانل کامپوزیت، ویژگی های عایق صوتی را به وجود می آورد. به عنوان مثال، در ساختمان هایی که دیواره های آنها از بتن سبک ساخته شده است و از پانل های کامپوزیت استفاده می شود، عملکرد عایق صدا در ورق کامپوزیت دو برابر عملکرد در بتن است.

قابلیت انعطاف پذیری ورق کامپوزیت : ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند این است که دارای انعطاف پذیری بالا است. از این ورق ها می توان با استفاده از ابزارهای مختلف، ابزاری با لبه های تیز تا ۱۳۵ درجه ساخت. این قابلیت در سایر مواد معمولی مانند سیمان، سنگ و شیشه به راحتی دست یافتنی نیست.

تنوع رنگ:با توجه به تنوع رنگ در ورق کامپوزیت دلتا باند ، طراحان می توانند از چندین رنگ، از جمله رنگ های استیل، در طرح های خود استفاده کنند. برای رنگ آمیزی تابلوها از سیستم های پیشرفته و باکیفیت استفاده می شود، به طوری که رنگ مورد نیاز دارای بالاترین کیفیت و مقاومت در برابر شرایط سخت آب و هوا و آلودگی های صنعتی است. این خصوصیات با استفاده از پوشش های فلوراید یا PVDF به دست می آیند.

مقاومت در برابر آتش:از نظر مقاومت در برابر آتش، این مواد در بسیاری از کشورها به عنوان مواد ضد حریق شناخته شده و استفاده می شوند و پس از آتش سوزی، آلودگی محیط زیست ایجاد نمی شود زیرا از موادی در ساخت آنها استفاده می شود که CFC ندارند.

عملکرد ضدلرزه و غیرلرزه:از آنجا که این صفحات نازک به طور دائم به نمای ساختمان متصل نمی شوند، در هنگام وقوع زلزله، این صفحات نازک در محل خود حرکت می کنند و احتمال فروپاشی آنها را به حداقل می رسانند.

امکان آب بندی نمای ساختمان:یکی از ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند این است که می توان آنها را آب بندی کرد تا هیچ آبی به دیواره بیرونی نفوذ نکند و همچنین آب باران و برف به سمت داخل هدایت نشود. همچنین، این تابلوها به طور کامل در برابر خوردگی ناشی از آب و هوا و باران اسیدی مقاوم هستند و عوامل جوی هیچ تأثیری بر زیبایی و کیفیت نما ندارند.

عدم نیاز به شستشو:یکی از ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند ، تمیز ماندن آنها است. دلیل آن استفاده از نوع رنگی است که جریان هوا باعث ایجاد الکتریسیته ساکن نمی شود؛غبار معلق توسط هوا جذب نمی شود، بنابراین سطح آن نگه داشته می شود و هنگام باران، با شستشوی اولیه، همه گرد و غبار احتمالی از سطح آن شسته می شود.

امکان تعویض آسان ورق ها:در صورت خراب شدن یکی از پنل ها به دلایل مختلف، می توانید فقط پنل آسیب دیده را جایگزین کنید و بدون دست زدن به کل نمای ساختمان، تعمیر انجام دهید.
جهت خرید و آشنایی با ورق pvc تبریز وارد لینک داده شده شوید.

ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

2 دیدگاه در “ویژگی ورق کامپوزیت دلتا باند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *