ترموود, مقالات

استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا

استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا

ترموود چیست؟

چوب ترموود (همچنین به عنوان چوب اصلاح شده حرارتی، چوب عملیات حرارتی یا چوب حرارتی نیز شناخته می شود) اصطلاحی است که برای توصیف هر محصول چوبی که برای بهبود پایداری و دوام آن با حرارت پردازش شده است، استفاده می شود. این فرآیند که شامل قرار دادن چوب در معرض دمای شدید (حدود 200 درجه سانتیگراد) است، یک فرآیند کاملاً طبیعی است که تمام رطوبت را از چوب حذف می کند. به همین دلیل استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا پیشنهاد میشود.

هنگامی که چوب به این روش تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد، مقاومت و ساختار پیشرفته آن، آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا در پروژه های مختلف ساخت و ساز و مبلمان در فضای باز تبدیل می کند. در این مقاله، آنچه را که می توانید از این ماده منحصر به فرد انتظار داشته باشید، بررسی می کنیم.

ترموود چگونه ساخته می شود؟

ترموود زمانی ایجاد می شود که تمام رطوبت موجود در چوب تبخیر شده باشد. این کار با قرار دادن چوب در یک محفظه و قرار دادن آن در معرض حرارت شدید برای چندین ساعت انجام می شود. دما بین 185-212 درجه سانتیگراد متغیر است و پس از گرم شدن، چوب دوباره به سرعت خنک می شود.

در طول فرآیند، تمام OH (هیدروکسیل) و H20 (آب) از سلول های چوب حذف می شود. هیدروکسیل چیزی است که به طور معمول سلول های آب آزاد را به داخل چوب می کشد و باعث ناپایداری آن می شود. با حذف این گروه‌ها، محصولی بسیار پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر خواهید داشت. همچنین به این معنی است که هیچ رزینی وجود ندارد، که به ایجاد یک پایان زیبا نیز کمک می کند. به همین دلیل میتوانید از آن برای ترموود تراس استفاده نمایید.

فواید ترموود چیست؟

پس از پردازش، خواص چوب به شدت تغییر خواهد کرد. ترموود جدید و بهبود یافته اکنون به طور کلی انعطاف پذیرتر است، در برابر پوسیدگی مقاوم است و از نظر زیبایی ظاهری زیبایی دارد. بیایید به برخی از مزایای دیگر با دقت بیشتری نگاه کنیم. همچنین میتوانید دیگر مقاله ما در مورد نمای ترموود را با مراجعه به این صفحه مطالعه نمایید.

ترموود بهترین راه حل برای تولید سونا

چوب حرارتی یکی از بهترین مواد برای ساخت سونا و جکوزی و همچنین برای ساخت و ساز، دکوراسیون، طراحی داخلی و اتاق هایی با رطوبت بالا است. این به دلیل عملکرد عالی و خواص تزئینی است.

ورق پی وی سی تابلوسازی
ادامه

برای ماندگاری طولانی، مواد مورد استفاده در ساخت سونا و جکوزی چوبی باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و کمتر در معرض پوسیدگی باشند. به همین دلیل بهترین گزینه استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا است.

استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا

فناوری تولید ترموود

برای تولید ترموود باید چوب های معمولی را در محیطی بدون هوا با دمای بالا درمان کنید. تکنولوژی ساخت چوب ترموود با چوب کاری معمولی متفاوت است. این یک عملیات حرارتی چوب در دمای 185-205 درجه سانتیگراد است به طوری که این ماده خواص منحصر به فردی پیدا می کند و تقریباً ابدی می شود. بر خلاف معمول، سونا از چوب عملیات حرارتی شده رطوبت را جذب نمی کند و پوسیده نمی شود، ترک نمی خورد. و با گذشت زمان، هیچ شکافی بین تخته ها وجود ندارد. این چوب از نظر هندسی پایدار است، بافتی برجسته دارد و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد.

نکته این است که در طول پردازش، ساختار سلولی چوب تغییر می کند. چنان خشک می شود که انگار چند صد سال است که خشک شده است. رزین به طور کامل از چوب تبخیر می شود و رنگ تیره و عمیقی به خود می گیرد، هدایت حرارتی آن کاهش می یابد، استحکام آن افزایش می یابد و جذب آب به طور قابل توجهی کاهش می یابد (3 تا 5 برابر نسبت به چوب معمولی). . در نتیجه، سونای ترموود با تغییر دما و رطوبت پایدارتر می مانند و هندسه خود را حفظ می کنند.

طراحی سونا با استفاده از ترموود

چوب و عناصر تشکیل دهنده سونا دوام و راحتی استفاده از آن را تعیین می کند. قفسه های ساخته شده از چوب معمولی به شدت نسبت به چوب ترموود گرم می شوند. گاهی اوقات نشستن و دراز کشیدن روی آنها حتی پس از پوشاندن آن با ملحفه یا حوله احساس ناراحتی می کند. بر خلاف چوب معمولی، ترموود بسیار کمتر گرم می شود. حتی زمانی که گرما روی حداکثر تنظیم شود، این ماده دمای مناسبی برای انسان دارد، خطر سوختن را از بین می برد و بنابراین ایمنی ماندن در اتاق بخار را افزایش می دهد.

رنگ و بافت چوب ترموود به نوع چوب و دمای پردازش بستگی دارد. چوب از هر گونه ای که تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد می تواند حداقل 2 سایه و 2 نوع بافت داشته باشد. امکانات نامحدودی برای فانتزی شما در طراحی داخلی سونا ارائه می دهد.

نمای ترموود
ادامه

به طور کلی، میله های متناوب از رنگ های مختلف می تواند به یک اثر بی سابقه دست یابد. علاوه بر این، چوب عملیات حرارتی شده، برخلاف چوب معمولی، در شرایطی مانند دما و رطوبت بالا، در حین کار تغییر رنگ و بافت نمی دهد.

نشستن روی قفسه‌های چوب کاملاً صاف که با حرارت عمل‌شده است، احساس خوبی دارد. همچنین، با ترسیم واضح بافت، و همچنین سایه های یکنواخت و پر جنب و جوش، این ماده می تواند به عنوان یک دکوراسیون واقعی داخلی عمل کند.

مزایای استفاده از سونای ترموود

  • سازگار با محیط زیست است و مواد مضر را در جو منتشر نمی کند.
  • مقاومت در برابر سایش و دوام بالا.
  • در برابر پوسیدگی یا کپک زدگی نسبت به چوب تصفیه نشده مقاوم تر است
  • سونای ترموود به دلیل دمای زیاد و تحت تأثیر رطوبت کمتر از سونای صنوبر تغییر شکل می‌دهد.
  • خاصیت عایق حرارتی بالایی دارد.
  • رنگ ها و سایه های مختلف.
  • ایمن برای استفاده
  • نقطه ضعف آن هزینه بالا (در مقایسه با چوب معمولی) به دلیل مشکلات تکنولوژیکی در تولید ترموود است.

ضد آب و هوا

چوب ترمو به اندازه چوب استاندارد در برابر رطوبت آسیب پذیر نیست. فرآیند عملیات حرارتی، چگالی و ساختار چوب را در سطح مولکولی تغییر می دهد. این باعث کاهش جذب رطوبت و آزاد شدن آن می شود. به عبارت دیگر، اگر چوب اصلاح شده حرارتی را در یک محیط 100٪ مرطوب قرار دهید، فقط حداکثر 12٪ رطوبت را جذب می کند.

این باعث می شود چوب در برابر آب و هوای شدید، رطوبت و تغییرات دما مقاوم تر شود. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان ممتاز اکنون برای سونای فضای باز، جکوزی و ترموود تراس و سایر مبلمان به استفاده از چوب ترموود در ساخت سونا روی می آورند.

همچنین در برابر آسیب های قارچی مقاوم تر است و کمتر در معرض کپک و پوسیدگی است (خواصی که به ویژه برای ساختمان های بیرونی که در معرض نوسانات شدید رطوبت هستند بسیار مهم است).

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *