ورق pvc

انواع ورق پی وی سی

انواع ورق پی وی سی

انواع ورق پی وی سی

ورق‌ پی وی سی که به آن پلی‌وینیل‌کلراید می‌گویند  نوعی پلاستیک فشرده به‌حساب می‌آیند و دارای ویژگی‌هایی از جمله ضد آب بودن و ضد خش بودن را شامل می‌شوند. در ورق‌های pvc باید بدانیم که هرچقدر فشردگی مربوطه به این ورق‌ها بیشتر شود کیفیت بالایی خواهند داشت. معمولاً انواع ورق‌های pvc در اندازه‌های مختلفی به کار می‌رود و می‌توانیم در کارهایی مثل کابینت‌سازی از آن استفاده نماییم. این ورق‌ها ضخامتی در حدود یک و نیم تا دوسانتی متر را به خودشان اختصاص می‌دهند .در این مقاله از کامپوزیت هزاره سوم قصد داریم انواع ورق پی وی سی را بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این زمینه نکاتی را خدمت شما مطرح سازیم.

بررسی مشخصات ورق‌های Pvc

در خصوص مشخصات مربوط به ورق‌ pvc می‌توانیم ویژگی‌هایی را مورد بررسی قرار دهیم که در زیر به آنها اشاره خواهیم داشت:

اولین مورد، ابعاد مخصوص ورق‌ها است که در اندازه‌های ۲۴۴ در ۱۲۲ وجود دارد که در اندازه‌های ۱۲۲ در 280 می‌توانیم آن را تهیه کنیم. از نظر اندازه باید بدانید که تمامی مقادیر می‌توانند  بر قیمت ورق‌های مربوطه تأثیرگذار باشند و باید به آنها توجه داشته باشید. در خصوص ضخامت ورق‌های pvc نیز می‌توانیم اندازه‌ای در حدود ۳ تا 20 میلیمتر را  در نظر بگیریم به‌طوری‌که می‌توانند اندازه‌های متغیر نیز داشته باشند. شما در بازار انواع ورق‌های پی وی سی را می‌توانید در اندازه‌هایی در حدود ۳ و ۱۶ میلیمتر پیدا کنید. باتوجه‌به طرح‌ها و رنگ‌ها و روکش‌هایی که این ورق‌ها دارند می‌توانیم از آنها در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم که بسیار هم کیفیت‌های متنوعی را به خودشان اختصاص می‌دهند.

بررسی انواع ورق pvc 

 ورق‌های pvc انواع خاصی دارند که دراین‌خصوص می‌توانیم به

  1. ورق pvc روکش‌دار
  2. ورق pvc خام 
  3. ورق پی وی سی سه‌لایه
آشنایی با مزایا و کاربردهای ورق PVC
ادامه

اشاره داشته باشیم و هرکدام ویژگی‌هایی را نیز به خودشان اختصاص می‌دهند. در خصوص ورق پی وی سی خام باید بگوییم که این نوع ورق روکش ندارد و در محل‌هایی مثل زیر سینک ظرف‌شویی مورداستفاده قرار می‌گیرد و البته ارزان نیز است و رنگ سفید را به خود اختصاص می‌دهد .

در خصوص ورق pvc روکش‌دار نیز می‌توانیم بگوییم که روکش مربوط بیشتر به‌خاطر زیبایی ورق است و همچنین مقاومت ورق مربوطه از این طریق بالا خواهد رفت به‌طوری‌که از روکش‌های هایگلاس یا طرح چوب نیز دراین‌خصوص استفاده می‌شود البته قیمت بالایی نیز دارد. مهم‌ترین نکته نیز در مورد این ورق‌های پی وی سی طرز استفاده از آنها است.

انواع ورق پی وی سی چه مزایایی دارند؟

 انواع ورق مربوطه دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی هستند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • ضد خش و ضد آب بودن
  • وزن سبک آن‌ها
  • مقاومت بالای آن‌ها 
  • مقاومت در برابر حشرات 
  • قابلیت رنگ‌پذیری
  • قابلیت روکش 
  • قابلیت بازیافت‌شدن و طول عمر بالا
  • سطوح صیقلی در هر دو طرف آن‌ها

معایب ورق pvc چه هستند؟

در خصوص معایب ورق پی وی سی می‌توانیم به ایجاد آلودگی و آسیب به محیط‌زیست و قیمت بالای آن و تنوع کم از نظر طراحی و عدم تحمل دمای بالای ۷۰ درجه اشاره داشته باشیم .

ورق pvc در خانه

 درصورتی‌که می‌خواهید از ورق pvc استفاده کنید می‌توانید از آن‌ها در صفحه کابینت آشپزخانه، روکش برای ورق‌های کابینت، همچنین درب و پنجره‌سازی، روکش روی تخت‌ها، ساخت سرویس مبلمان، ساخت پارتیشن و ساخت سقف کاذب و کمد و دیوار استخرها و همچنین در برخی آزمایشگاه‌ها و گلخانه‌ها اشاره داشته باشیم .

 

استفاده از ورق pvc در آشپزخانه 

استفاده از ورق pvc باعث می‌شود تا کابینت ساختار خوبی داشته باشد و در برابر رطوبت مقاوم باشد. وزن کمی را  در این حالت می‌توانیم برای کابینت در نظر بگیریم و دوام آن بالا خواهد رفت. همچنین نصبی آسان نیز خواهد داشت و ضد خش و ضدضربه است و عایق حرارتی نیز خواهد بود که باید به آن توجه داشته باشید؛ چون اهمیت فراوانی دارد و توجه به آنها نیز خالی‌ازلطف نخواهد بود . این مزایا و ارمغان‌های مربوطه می‌توانند در راستای استفاده صحیح از ورق‌های PVC به ما کمک کنند و باید این مورد را در نظر بگیرید.

ورق pvc قرمز
ادامه

بررسی قیمت انواع ورق PVC

معمولاً برای قیمت ورق PVC باید بدانید که کیفیت‌های متنوع قیمت‌های مختلف خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال یکی از باکیفیت‌ترین ورق‌های PVC که هایگلاس است کیفیت بالایی را نیز به خودش اختصاص می‌دهد. البته قیمت بالایی را نیز می‌توانیم برای آن در نظر داشته باشیم؛ چون اهمیت فراوانی دارد و معمولاً در راستای استفاده از آنها کمک‌کننده هستند

ورق‌های PVC که با طرح چوب نیز هستند قیمت‌های ارزان‌تری نسبت به سایر ورق‌های PVC خواهند داشت. البته شما بر مبنای نیازی که دارید می‌توانید ورق‌های PVC مربوطه را تهیه کنید و این چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید. البته نوع ورق پی وی سی در هنگام استفاده از آن می‌تواند از نظر کیفیت بالا تأثیر داشته باشد.

ورق‌های PVC دارای بافت سخت نیز هستند که کیفیت‌های مختلفی را نیز می‌توانیم برای آن در نظر داشته باشیم. به‌طوری‌که اندازه‌های مختلفی دارند و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌گردند. ورق‌های PVC نرم نیز هستند که انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی نیز دارند و می‌توانیم پوشش بسیار مناسبی را برای آن در نظر داشته باشیم. همچنین رنگ و ظاهر آن نیز می‌تواند کیفیت‌های متنوعی را به شما ارائه دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

2 دیدگاه در “انواع ورق پی وی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *