ورق pvc

روش نصب و اجرای ورق pvc

نصب و اجرای ورق pvc

روش نصب و اجرای ورق pvc

ورق های پی وی سی نوعی ورق هستند که از مواد شیمیایی پلی وینیل کلرید تولید و در ساختمان سازی ، زیبا سازی دیوارها و ایجاد سقف های کاذب زیاد از آن ها استفاده میشود؛ خوب است بدانید اجرا و نصب ورق پی وی سی بر اساس جایی که قرار است بر روی آن ها نصب انجام شود؛ متغیر هست به همین دلیل در ادامه قصد داریم در ارتباط با روش نصب و اجرای ورق PVC با یک دیگر صحبت کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

ابزار مورد نیاز برای نصب PVC

قبل از اینکه درارتباط با روش نصب و اجرای ورق PVC با یک دیگر صحبت کنیم؛ لازم میدانیم، ابزاری را که برای اجرای ورق PVC از آن ها استفاده میشود به شما معرفی کنیم؛ برای نصب ورق های پی وی سی به یک سری ابزار ساده مانند متر، گونیا، مداد، اره مویی و اره چوب بری و یک سری ابزار پیچیده شامل دریل برقي، پیچ گوشتی و اره سوراخ بر نیاز هست.

روش های نصب و اجرای ورق پی وی سی

همانطور که گفتیم؛ روش های نصب و اجرای ورق های پی وی سی بر اساس سطح زیرین آن ها صورت میپذیرد، که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم.

نصب ورق PVC روی سطوح  ناهموار

درصورتیکه سطحی که قرار است روی آن نصب پی وی سی صورت بگیرد، ناهموار باشد ابتدا بایستی یک زیرسازی مناسب صورت بگیرد که زیر سازی غالبا به سه روش انجام میپذیرد؛

  • در روش اول از چوب روسی
  • در روش دوم از کناف یا یک سری پروفیل های گالوانیزه
  • و در روش سوم از کروم بندی های سیمانی برای انجام زیرسازی استفاده میگردد

سپس بایستی پوکی های سطح پشت ورق های PVC را باید به وسیله ی تزریق فوم و یا قرار دادن تخته سه لایه، گچ برگ، ام دی اف و ورق پی وی سی فومیزه پوشاند و پس از انجام این مراحل وقتی که تمام ناهمواری ها رفع شد؛ بایستی مراحلی که برای نصب و اجرای ورق PVC روی سطوح هموار اجرا میشود؛ انجام شود؛ که این مراحل در قسمت بعدی ذکر میشوند.

ورق pvc مشهد
ادامه

نصب ورق PVC روی سطوح هموار

برای نصب ورق های پی وی سی روی سطحی که هموار باشد و هیچگونه پستی و بلندی نداشته باشد؛ ابتدا لازم هست سطح از هر گونه گرد و غبار پاک شود؛ سپس در قسمت پشتی ورق PVC چسب سیلیکونی زده میشود؛ پس از طی شدن مراحل فوق ورق PVC روی کار قرار داده میشود و به کمک ضربان چکش پلاستیکی چسب کاملا پخش خواهد شد؛ در مرحله آخر نیز تنها نیز است با استفاده از میخکوب کردن، آن ورق PVC در جای خودش تثبیت شود؛ البته حواستان باشد که بایستی میخ ها پس از پایان کار پوشش داده شوند.

اجرای ورق pvc

انواع ورق PVC

جالب است بدانید؛ ورق های PVC انواع بسیار متنوعی دارند که اگر میخواهید از آن ها برای دیزاین خانه تان استفاده کنید؛ بایستی این انواع مختلف را بشناسید؛ تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید؛ البته باید بگوییم؛ دسته بندی های مختلفی برای انواع ورق PVC وجود دارد، که در این جا به دو مورد از مهم ترین دسته بندی های ان ها اشاره میکنیم.

انواع ورق های PVC بر اساس ابعاد

از نظر انداه و نحوه اجرا ورق های PVC به دو دسته پانل های طولی و تایل دسته بندی میشوند؛ در ادامه آن ها را توضیح میدهیم.

1-پانل طولی

ورق های پی وی سی که به شکل پانل های طولی هستند، معمولا در ابعاد 6 در 0.4 و 6 در 0.2 در بازار موجود هستند که ضخامت و رنگ های متعددی دارند و برای نصب ان ها نیزنیازی نیست زیر سازیخاصی انجام شود.

2- تایل

ورق های پی وی سی که به شکل تایل در بازار وجود دارند و عرضه میشوند معمولا ابعادی 60 در 60 دارند و تنها با ضخامت 8 میلی تر در بازار موجود هستند؛ این نوع ورق های پی وی سی معمولا بر روی یک سری زیر سازی های مشبک روی سقف اجرا میشوند.

انواع ورق PVC بر اساس شکل و رنگ

اگر بخواهیم انواع ورق pvc رنگی را از لحاظ شکل و رنگ طبقه بندی کنیم؛ نیاز هست به 6 مورد زیر شاره کنیم.

  1. مات و سفید ساده:
    ارزان ترین نوع پانل طولی انواع ورق های PVC این نوع ورق است که با ضخامت حدود 7 میلی متر در بازار موجود هست و وزن هر متر ان نیز حدود 290 گرم هست.
  2. سفید براق:
    این نوع از انواع ورق های پی وی سی کاملا مشابه ورق هایی است که در قسمت قبل به معرفی آن ها پرداختیم؛ اما این تفاوت را دارد که رنگ ان ها براق هست.
  3. هات استمپ یا چاپی :
    در این نوع از انواع ورق های پی وی سی با دستگاه هایی به نام هات استمپ یک سری طرح بر روی ورق های پی ویسی چاپ میشود و سپس با استفاده از نوعی چسب، یک لمینت یا روکش روی ورق ایجاد میشود؛ از ویژگی های مهم این نو ورق پی وی سی نیز میتوان به مقاومت آن در برابر ضربه، رطوبت و گرما اشاره کرد؛ خوب است ذکر شود وزت و ضخامت این نوع ورق ها نیز کاملا متنوع است.
  4. روکش دار :
    پی وی سی های روکشدار انواع دیگری ازاین ورق ها هستند که با استفاده از پرس و یک سری چسب های مخصوص بر روی ان ها روکش ایجاد میشود؛این روکش ها ور مقابل ضربه و گرما بسیار مقاوم هستند؛ اما خوب است بدانید؛ در صورت تغییرات دمایی خیلی زیاد ممکن است آن ها دچار مشکل شوند.
  5. روکش دار مخملی :
    این نوع پی ویسی نیز کاملا شبیه پی وی سی قبلی است که به معرفی ان پرداختیم؛ با این تفاوت که روکش آن مخمل دار است و بیشتر به عنوان دیوار کوب از این نوع  PVC استفاده میشود.
  6. سقف کاذب : 
    این نوع پی وی سی همانطور که از نامش بر می آید برای پوشاندن سقف کاذب کاربرد دارد و شبیه تایل های فلزی هست؛ این نوع PVC  بیشتر برای تزئین سقف مورد استفاده قرار میگیرد.
نحوه تولید ورق PVC
ادامه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

1 دیدگاه در “روش نصب و اجرای ورق pvc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *