ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت نما

ورق کامپوزیت نما

ورق کامپوزیت نما

ورق‌های کامپوزیت نما برای اولین‌بار توسط کشور آلمان در قاره اروپا تولید شد. همچنین معمولاً نمی‌توانیم هیچ‌گونه محدودیت خاصی در سبک طراحی ورق‌های کامپوزیت نما در نظر بگیریم. این مورد به این دلیل است که ورق‌های کامپوزیت نما انعطاف‌پذیری بسیار خاصی دارند.

 همچنین می‌توانند شکل‌های مختلفی را نیز به خودشان بگیرند. باتوجه‌به اینکه گذر زمان باعث شده دیگر افراد از مصالح سنتی استفاده نکنند استفاده از ورق‌ کامپوزیت به‌عنوان مصالح صنعتی می‌تواند، اوج پیشرفت در صنعت ساختمان‌سازی باشد. کیفیت کار نیز چیزی است که باید در خصوص استفاده از ورق‌های کامپوزیت نما به آن‌ها توجه داشته باشیم؛ چون اهمیت فراوانی دارند و توجه به آنها نیز خالی‌ازلطف نخواهد بود.

 در این مقاله ما قصد داریم ورق کامپوزیت نما را بررسی کنیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این زمینه نکاتی را خدمت شما مطرح نماییم .

ورق کامپوزیت نما چیست؟

ورق‌های کامپوزیت نما معمولاً از لایه‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که هر لایه مواد متنوعی را در بر می‌گیرد. همچنین می‌توانیم نقش‌های مختلفی را برای لایه‌های مربوطه نیز در نظر داشته باشیم. به‌عنوان‌مثال ورق‌های کامپوزیت نمای آلومینیوم پنل به‌طورکلی از دولایه آلومینیوم و پلی‌اتیلن تشکیل شدند و مواد معدنی را نیز در خودشان جای‌داده‌اند. مواد معدنی مربوطه معمولاً به علت بالابردن کیفیت ورق کامپوزیت نما مورداستفاده قرار می‌گیرد . در هنگام خرید ورق کامپوزیت نما باید این مورد را به‌خاطر بسپارید؛ چون اهمیت خاص خودش را دارد.

کامپوزیت پنل

استفاده از ورق‌های کامپوزیت نماد چه مزایایی دارد

ورق‌های کامپوزیت نما در مدت‌زمان کمی توجه بسیاری از طراحان و افراد کارفرما را به خودشان جلب کردند و در ساختار نمای ساختمان‌ها به کار گرفته شدند. تنوع بالایی که ورق‌های کامپوزیت نما در طرح و رنگ و شکل‌پذیری و وزن دارند می‌تواند بر سرعت نصب بالای آنها بیفزاید که این موارد قیمت نسبتاً پایین را می‌توانند برای افراد بیافرینند.

 به‌طورکلی ورق کامپوزیت نما نسبت به سایر وسایل سنتی از وزن سبک برخوردار است. باید بدانید که معمولاً وزن ورق‌های کامپوزیت نما مقدار ۶ الی ۸ کیلوگرم را به خودشان اختصاص می‌دهند. حال می‌توانیم مزایای مربوطه را به این صورت نتیجه‌گیری کنیم:

ورق کامپوزیت شیراز
ادامه

 در ابتدا سبکی ورق‌های کامپوزیت نما بسیار اهمیت فراوان دارد که بر قیمت مربوط به آن نیز تأثیرگذار خواهد بود. همچنین انعطاف‌پذیری ورق‌های کامپوزیت نما معمولاً باعث شده تا در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی از ورق‌های کامپوزیت نمای مربوطه استفاده شود.

 از نظر تنوع طرح و رنگ نیز می‌توانیم در نظر بگیریم که در بخش‌های مختلف ساختمان بر مبنای رنگی که ورق‌های کامپوزیت نما دارند از آنها استفاده کنیم. قابلیت تعویض پنل برای ورق‌های  کامپوزیت نما نیز  به‌صورت جداگانه وجود دارد در این صورت در صورت بروز کمترین مشکل می‌توانید، ورق کامپوزیت نمای مربوطه را تعویض نمایید.

 درصورتی‌که شما ساختمان‌ساز هستید، استفاده از ورق‌های کامپوزیت نما می‌تواند به شما کمک کند تا طرح‌های مختلفی را بر روی ساختمان مربوطه پیاده‌سازی نمایید. این مورد به ما می‌گوید که استفاده از ورق‌های کامپوزیت نما معمولاً از نظر اقتصادی نیز تأثیرات فراوانی خواهند داشت.

ورق‌های کامپوزیت نما می‌توانند در برابر فرسایش محیط از ساختمان مراقبت کنند به این صورت دوام و مقاومت ساختمان به‌طورکلی افزایش می‌یابد . ورق‌های کامپوزیت نما معمولاً عایق صوت هستند و در برابر هرگونه صوتی که شدت بالایی دارد مقاومت زیادی را ایجاد می‌کنند. سرعت اجرای ورق‌های کامپوزیت نما نیز بسیار بالا است که باید به آنها توجه داشته باشید .

بررسی فنی ورقهای کامپوزیت نما

معمولاً ضخامت کلی ورق‌های کامپوزیت نما در حدود ۴ تا ۵ میلیمتر است. از نظر وزنی نیز می‌توانیم مقدار ۶ تا ۸ کیلوگرم را برای ورق‌های کامپوزیت نما در نظر بگیریم. ابعاد ورق‌های کامپوزیت نما به طور معمول در حدود ۱۲۵ در ۳۲۰ سانتیمتر را به خودشان اختصاص می‌دهند، به‌طوری‌که این امر باعث می‌شود تا ورق‌های کامپوزیت مربوطه در بخش‌های مختلف مورداستفاده قرار گیرند. تمامی ورق‌های کامپوزیت نما دارای ضخامت پوشش رنگ نیز هستند و البته لایه محافظ روی تمامی ورق‌ها ضخامت‌های متنوعی را به خودشان اختصاص می‌دهد .

نما کامپوزیت

ورق‌های کامپوزیت نما به چند نوع تقسیم می‌شوند؟

ورق‌های کامپوزیت نمای مربوطه به چندین نوع تقسیم می‌شوند که موارد زیر را می‌توانیم برای آنها در نظر بگیریم :

  • اولین مورد ورق‌های کامپوزیت و روکش نانو هستند و در مواردی می‌توانیم طرح خش‌دار و طرح سنگ و طرح چوب و طرح رنگی و طرح آینه‌ای را برای ورق‌های کامپوزیت نما در نظر بگیریم . هرکدام از این موارد ویژگی‌های خاصی را به خودشان اختصاص می‌دهند که می‌تواند باعث تنوع در استفاده آنها شود.
  •  از نظر مقاومتی نیز می‌توانیم انواع دیگری را در نظر بگیریم :در این حالت ورق‌های پلی‌اتیلن و آلومینیوم کند سوز و آلومینیوم نسوز اهمیت دارند .
ورق کامپوزیت پرند
ادامه

از نظر برندینگ ورق‌های کامپوزیت نما به چند دسته تقسیم می‌شوند :

از نظر برند می‌توانیم برندهای ورق کامپوزیت آلومکس ، پریمیوم باند، ورق آلکوتکس و ورق رینو باند را در نظر داشته باشیم. در دسته‌بندی‌های بعدی می‌توانیم به ورق نانو باند، و ورق آلوتک و آلومیپک و ورق آلکواستون، آلکووست، ورق گلگسی باند و ورق گلوری باند اشاره کنیم.

 در هنگام انتخاب ورق‌های کامپوزیت نما به چه مواردی باید توجه داشته باشیم؟

اولین مورد ضخامت ورق‌های مربوطه است. ضخامت تمامی ورق‌ها معمولاً مقداری در حدود 0.5 میلی‌متر را به خودشان اختصاص می‌دهند. همچنین باید بدانید که ضخامت مناسب می‌تواند کیفیت ساخت‌وساز را بسیار افزایش دهد.

بررسی مواد هسته مربوط به ورق‌های کامپوزیت چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید. این مورد نیز بر کیفیت کامپوزیت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله ما ورق کامپوزیت نما را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باید بدانید که ورق‌های کامپوزیت نما در انواع مختلف برند و رنگ و طرح تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌گردند.

 همچنین توجه به این نکته ضروری نیز است که ضخامت ورق‌های کامپوزیت نما به‌طورکلی می‌توانند کیفیت ساخت‌وساز را افزایش دهند. استفاده از ورق‌های کامپوزیت نما دارای مزایایی است که در این مقاله به آن‌ها اشاره داشتیم، یکی از مزایای مربوطه به عایق صدا اشاره دارد که در ساختمان‌های مدرن نباید از این امر غافل شویم.

پس اگر می‌خواهید از نظر کیفیت بهترین شامل حال شما شود، استفاده از ورق کامپوزیت هزاره سوم را از دست ندهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

7 دیدگاه در “ورق کامپوزیت نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *